تیم فوتبال جوانان صبای قم با توجه به اینکه عنوان قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را تصاحب کرده ولی امروزه با بلاتکلیفی مواجه بوده و آینده این تیم در هاله‌ای از ابهام است.
کد خبر: ۶۳۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 30 July 2018

به گزارش تابناک قم، پس از ناکامی‌های فراوان در ورزش قم و به‌ویژه رشته فوتبال، اردیبهشت سال جاری اتفاق بسیار خوبی در این زمینه رخ داد و آن‌هم صعود تیم فوتبال جوانان صبای قم به لیگ برتر کشور بود.

در روزی که متولیان امر تنها به فکر عکس‌های یادگاری و مانور بر روی صعود این تیم بودند، هیچ‌کس برنامه‌ای برای آینده این تیم نداشت و تنها به فکر جولان رسانه‌ای بودند که وعده‌های باورنکردنی را در برابر دوربین‌ها می‌دادند.

کمتر از یک ماه دیگر لیگ برتر فوتبال جوانان کشور استارت می‌خورد و تیم جوانان صبای قم به‌نوعی تنها نماینده فوتبالی قم در لیگ برتر به‌حساب می‌آید، اما با توجه به تجربیات تلخ گذشته تاکنون هیچ‌کس وارد میدان نشده و دیگر خبری از آن سروصداهای قبلی نیست.

این در حالی است که هنوز وضعیت باشگاه صبا مشخص نشده و آینده این باشگاه قدیمی در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد، به نظر می‌رسد با سقوط تیم بزرگسالان صبای قم به لیگ دو دیگر مسئولان به‌طورکلی این تیم را فراموش کرده‌اند.

شنیده‌هایی که از محافل فوتبالی به گوش می‌رسد، از آن خبر می‌دهد که باشگاه صبا برای همیشه اعلام ورشکستی و انحلال خواهد کرد و بدهی چند میلیاردی این باشگاه بدون تکلیف خواهند ماند، مطالباتی که حق واقعی افرادی است که در یک‌فصل در هر سمتی در کنار تیم عرق ریخته‌اند.

در حال حاضر وضعیت تیم جوانان صبا نیز وضعیت مبهمی دارد و هیچ‌کس حاضر نیست در حق جوانانی که آینده فوتبال این کشور محسوب شده پدری کند و هر کسی توپ را به زمین دیگری شوت می‌کند تا شاید این گونه فرار روبه جلو داشته باشد.

مدیر تیم جوانان صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، درباره آخرین وضعیت این تیم اظهار داشت: در فصلی که گذشت تیم را با مشکلات فراوان به قهرمانی رساندیم که در این سال با مشکلات مالی بسیاری دست‌وپنجه نرم کردیم.

اصغر زرگر افزود: بازیکنان در فصلی که بازی کردند یک ریال دریافتی نداشتند، چراکه باشگاه وضعیت مناسبی نداشت اما به وسیله غیرت آن‌ها بود که قهرمانی شدیم و کام اهالی فوتبال را شیرین کردیم.

وی گفت: رقابت‌های لیگ برتر جوانان کشور احتمال می‌رود تا پایان مردادماه آغاز شود اما تاکنون وضعیت مشخصی نداریم ضمن اینکه بسیاری از بازیکنان رده سنی آن‌ها تغییر کرده و دیگر نمی‌توانند برای ما بازی کنند.

مدیر تیم جوانان صبای قم با اشاره هزینه‌های جاری تیم در لیگ برتر بیان کرد: این تیم برای آنکه بتواند در لیگ بماند مبلغی بالغ‌بر صد میلیون تومان را نیاز دارد که این مسئله همت مدیران استانی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: بنده از تمام مسئولان و کسانی که می‌توانند به یاری این تیم بیایند درخواست می‌کنم این نسل از فوتبال قم را به حال خود رها نکنند، چراکه تیم جوانان صبا با کادر و بازیکنان بومی به اینجا رسیده است، هریک از این بازیکنان می‌توانند روزی در سطح بالای فوتبال ایران توپ بزنند.

روزگاری نام صبا برندی برای فوتبال قم و ورزش قم به‌حساب می‌آمد، اما مدیرانی که در آن دوره سکان این باشگاه را بر عهده داشتند نتوانستند این موقعیت را حفظ کنند و در برابر اقدامات آن‌ها شخص اول ورزش قم سکوت اختیار کرد تا مرگ تدریجی تیم را شاهد باشد.

انتظار می‌رود پس از آن‌همه اتفاقات تلخ امروز درس بزرگ گرفته باشیم و در استانی که بنگاه و کارخانه‌های بزرگ اقتصادی فعالیت می‌کنند دیگر دغدغه حامی مالی وجود نداشته باشد اما به نظر می‌رسد رفتار برخی‌ها باعث شده تا اسپانسرها با ورزش غریبه شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار