نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دو هفته تعطیلی بار دیگر فعالیت خود را آغاز کردند. مهمترین دستور کار نمایندگان در روزهای پس از تعطیلات بیانگر اهمیت برخی امور نظیر لزوم تصویب منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی است .
کد خبر: ۶۳۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 23 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دو هفته تعطیلی بار دیگر فعالیت خود را آغاز کردند. مهمترین دستور کار نمایندگان در روزهای پس از تعطیلات بیانگر اهمیت برخی امور نظیر لزوم تصویب منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاههای اجرایی است .

طرحی که در صورت تصویب می تواند در مقوله اشتغال و حضور جوانان در مصادر مدیریتی خصوصا در رده های میانی کارساز باشد.از اینرو در دستور قرار گرفتن از این طرح با استقبال مردم وخصوصا نخبگان کشور قرار گرفت . نصرت الله احمدی فرد معلم ومدرس دانشگاه در نوشتاری به اهمیت تصویب این طرح پرداخته است :

همیشه نمایندگان در بزنگاه های حساس و حیاتی با برخی تصمیم گیری ها مسیری ماندگار از خود به یادگار گذاشته گاهی مثبت و گاهی منفی.! سه شنبه همین هفته و در مرداد ماه یکهزار و سیصدو نود و هفت بعد از مدت ها زورآزمایی لایحه ای در صحن مجلس به رای گذاشته می شود که میتوتند بارقه های امید و امیدواری را نزد مدیران جوان و جوانان جویای کار و نام زنده کند.

امیدواریم حالا که مدیران پیر و فرتوت و کهنسال و البته چسبیده به صندلی زیبای مسئولیت حاضر نیستند ردای دلفریب و جذاب مدیریت را از تن دربیاورند و به جوانان و حتی میانسالان دولتی بسپارند، این بار با تدبیر مدبرانه وکلای ملت "محترمانه کنار گذاشته" شوند تا به جای مدیریت توام با خواب و مشکلات کهنسالی، تبدیل به مشاورانی سرد و گرم چشیده شوند، که بدون شک در این صورت رونق و جنب و جوشی در میان جامعه کارمندان دولت و خاصه جوانان دیده خواهد شد.

در زمانه ای که جوانان تحصیلکرده با مدارک تحصیلی بالا در حسرت ارائه فن و توان خود هستند، اصرار بر ماندن و تکیه زدن بر صندلی مدیریت تا چه حد مجذوب کننده است که تحت هر شرایطی از آن دل نمی کنند و بخاطرش نسلی را قربانی می کنند. جوانان دهه شصتی که امروزه موی سفید کرده و با سنوات بالاتر از بازنشستگی هنوز میل ماندن دارند!! آیا قصد استراحت و بازی با نوه و نتیجه خود را ندارند و مقصود نهایی آنها رهسپار شدن به سرای باقی با صندلی مدیریت است.!! یا هنوز فرزند و نوه و نتیجه ای مانده که با ژن خاص خود آنها را با لابی و رانت به مصادر اجرایی و استخدامی برسانند.!! حضرات ، باور بفرمایید حاصل مدیریت چهل ساله تان چنگی به دل نمی زند.

با وجود شماهاست که فرار مغزها جلوه ای جدید به خود گرفته است، سرمایه های ایران زمین در کشورهای اغیار به کسب افتخار مشغول و شما نیز در پشت میزهایتان در خواب مشعوف.!!

خدایی نمی دانید چرا در قانون آمده 30 یا 35 و یا 60 سال سن، یعنی شما از آن قانونگذاران فهیم بیشتر می فهمید یا نفعی در ماندن دارید!! ماندگاری حتی یک روز بیشتر شما یعنی تزریق موج ناامیدی به جامعه جوان کشور!! آقایان بهارستان نشین باید بدانند ایجاد کردن بند و تبصره و استثنا و یا رای مخالف دادن به این لایحه با آنچه در شعارهایشان آمده است، در تضاد است.

در دهه شصت به شما جوانان آن روزگار اعتماد شد، چرا الان نشود!! اکنون بیش از چندهزار مدیر بازنشسته در کشور مشغول کارند، چرا با رای تاثیر گذار این جماعت محترم را به استراحت اجباری نفرستیم تا باقیات و صالحاتی هم برای خود باشد و هم برای این مدیران و خانواده هایشان که دلبسته صندلی هستند و هم جوانانی که چشم امیدشان در این سه شنبه دل انگیز بسته اند تا تاریخ این بار در بهارستان ملت ایران رقم بخورد!! ما نیز به عنوان جزیی از مردمان این سرزمین از سه نماینده استان و تمام نمایندگان این سرزمین ماندگار انتظار داریم با تصمیم درست خون جدیدی به بدنه مدیریتی این مرز و بوم تزریق نمایند.
شناسایی و شناخت و تشخیص صلاحیت نمایندگانمان در مجلس شورای اسلامی کار بسیار ساده ایست. منتظر خواهیم ماند تا بشناسیم، روز سه شنبه "دوم مرادماه 1397" در صحن علنی مجلس برای ریشه‌کن کردن رخوت و بی‌انگیزگی در بدنه مدیریتی کشور کدام نمایندگان به لایحه منع بکارگیری بازنشستگان رای خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار