دبیرکل کانون هماهنگی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: یکی از معضلات در گرفتن آمار بیکاری این است از نظر دولت کسی که حتی یک ساعت در هفته هم کار کند شاغل است.
کد خبر: ۶۳۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 19 July 2018

هادی ابوی  اظهار داشت: یکی از معضلات در گرفتن آمار بیکاری این است که وزارت کار اگر یک فرد تنها یک ساعت هم در روز کار کند وی را شاغل به حساب می‌آورد و این در صورتی است که در حالت واقعی اینگونه نیست.

وی ادامه داد: نوع بیکاری دیگری هم که وجود دارد این است که افراد شغل مناسب خود را پیدا نمی‌کنند به عنوان مثال همزمان با آغاز به کار تاکسی‌های اینترنتی در شهر مشهد تعداد ز یادی از افراد به عنوان راننده در این بخش مشغول به کار شدند اما آنها در واقع به دنبال شغل بهتر هستند چراکه این شغل با تحصیلات و یا سابقه کاری آنها متناسب نیست.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: به هیج عنوان نمی‌توان گفت که بیکاری در کشور وجود ندارد اما از طرف دیگر نیز نمی‌توان گفت که همه افرادی که به نوعی خود را جویای کار معرفی می‌کنند شغل ندارند چراکه به هر حال این افراد از طریقی امرار معاش می‌کنند که از دیدگاه وزارت کار شغل به حساب می‌آید.

ابوی بیان کرد: باید بتوان شغل پایدار به وجود آورد چراکه مشاغل کاذب که با افزایش تعداد واحدهای یک حوزه رخ می‌دهد در واقع اشتغال کاذب هستند که نمی‌توانند به عنوان شغل اصلی فرد روی آنها حساب باز کرد.

وی افزود: همچنین در آمارهای اشتغال باید مسئله انتقال را نیز در نظر گرفت به عنوان مثال فردی که از یک شرکت در شرکت دیگری مشغول به کار شده برایش اشتغال ایجاد نشده و هنوز هم نیاز ایجاد شغل وجود دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار