آمار افزایش 20 تا 25 درصدی اجاره بها در شیراز چندان با واقعیت همخوانی ندارد زیرا اکثر فعالان این بخش و مستاجران از افرایش نزدیک به 50 درصدی اجاره بها مسکن نسبت به تابستان سال گذشته خبر می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 10 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بهروز ملکی، تحلیگر بازار مسکن در خصوص چشم‌انداز بازار اجاره در سال 97 گفته است: «افزایش تدریجی اجاره‌بها از خردادماه آغاز شده و این روند، قابلیت تداوم تا شهریور را خواهد داشت. برخلاف 4 سال گذشته که بازار اجاره مسکن از آرامش نسبی برخوردار بود پیش‌بینی می شود در سال 97 این بازار برای مستاجرین سال نسبتا سختی باشد. محتمل‌ترین سناریو برای اجاره مسکن، نرخ رشد بیشتر از نرخ تورم عمومی است».

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شیراز نیز چندی پیش از افزایش 20 تا 25 درصدی اجاره بها مسکن در کلانشهر شیراز خبر داده و گفته بود: از آنجا که بیشتر صاحب‌خانه‌ها به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و نوسانات بازار ارز و همچنین نرخ سود بانک‌ها قیمت رهن و اجاره مسکن را بالا برده‌اند.

آمار افزایش اجاره بها مسکن در شیراز با واقعیت همخوانی ندارد

البته آمار افزایش 20 تا 25 درصدی اجاره بها در شیراز چندان با واقعیت همخوانی ندارد زیرا اکثر فعالان این بخش و مستاجران از افرایش نزدیک به 50 درصدی اجاره بها مسکن نسبت به تابستان سال گذشته خبر می‌دهند.

آقای رحیمی که به گفته خودش از 15 سال پیش تاکنون اجاره‌نشین بوده است، می‌گوید: سال پیش برای رهن و اجازه آپارتمانی که در آن ساکن هستم 10 میلیون تومان رهن و ماهانه 700 هزار تومان اجاره می‌دادم؛ اما امسال صاحبخانه برای تمدید قرارداد 15 میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون تومان درخواست کرده است.

آقای قاسمی یکی دیگر از شهروندان نیز می‌گوید: سال گذشته خانه‌‌ای با 30 میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون تومان اجاره کرده‌ام اما امسال صاحبخانه برای تمدید قرارداد 20 میلیون تومان به رهن خانه اضافه کرده است که واقعا در توان مالی ما نیست.

در بازار اجاره مسکن شیراز نرخ‌های باورنکردنی نیز وجود دارد که این نرخ‌ها مختص بالاشهر است. در این مناطق متراژهای بالا و امکانات لوکس سبب بالا رفتن اجاره مسکن شده است.

اجاره بهای باورنکردنی آپارتمان‌های لوکس شیراز

بر این اساس در «بلوار ارم» یک آپارتمان 300 متری لوکس و 4 خوابه با 500 میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه 20 میلیون تومان در فایل اجاره قرار گرفته است. امکانات این آپارتمان دوخواب مستر، گرمایش از کف، بام سبز همراه با آلاچیق و آشپرخانه فرنیش کامل عنوان شده است.

 

رهن کامل آپارتمانی لوکس و 3 خوابه به متراژ 400 متر در «قصرالدشت» شیراز 550 میلیون تومان است، در همین منطقه خانه‌ای ویلایی و لوکس با 6 خواب به قیمت یک میلیارد تومان رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.

 

رهن کامل خانه‌ای سوپر لوکس و 500 متری واقع در «بلوار نیایش» با امکاناتی از جمله 4 خواب، سونا، جکوزی، استخر، روف گاردن، چیلر مرکزی سرمایش و گرمایش با یک میلیارد تومان است.

 

قیمت اجاره یک آپارتمان 245 متری لوکس سه خوابه در «بلوار چمران» شیراز 100 میلیون تومان رهن و ماهانه 5 میلیون تومان است. یک واحد آپارتمان نوساز 200 متری با دو خواب مستر لوکس در منطقه «قدوسی غربی» با نرخ 100 میلیون تومان رهن و ماهانه 5 میلیون تومان در فایل اجاره قرار گرفته است.

 

در «خاکشناسی» آپارتمانی 196 متری دارای 3 خواب به قیمت 500 میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه 3 میلیون و 300 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. در «عفیف‌آباد» خانه‌ای ویلایی و لوکس با متراژ 200 مترمربع با نرخ 40 میلیون تومان رهن و ماهانه 4 میلیون تومان برای اجاره قیمت‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
دولت محترم و قوه قضاییه کی میخوان وارد عمل بشن وقتی همه مردم به دلیل افزایش سه برابری اجاره مسکن چادر نشین شدن ؟؟؟!!! اگر دولت محترم طرح کوچ اجباری برای مردم این سرزمین دارند اعلام کنند بگویند که نمیتوانند کاری انجام بدهند حداقل مردم بیچاره و مستاجرین تکلیف خودشون رو بدونن و یه فکری به حال خودشون بکنن تو هر زمینه ای این دولت ناکارآمد هست گرانی ارز گرانی مسکن و گرانی مایحتاج مردم به خصوص مواد غذایی میشه بفرمایید این دولت چکار میکنه برای رفاه حال مردم این سرزمین جز بدبختی چیزی به بار نیاورده با این سیاست های اشتباه به داد مردم برسین الکی فقط شعار ندین یه قانون مدون وجود نداره که قیمت اجاره سال جدید رو مشخص کنه صاحب ملک میگه ۱۰ برابر کسی هم نمیتونه حرفی بزنه ظلم بسه به خدا مردم گناه دارن باید بگن هر چی پارسال بوده امسال ۲۰ درصد اصافه تر چون متناسب با حقوق ۲۰ درصدی که اصافه کردن باشه همینطور بی قانون هم خوب نیست
پاسخ ها
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
6 ماه از سال 99 گذشت . کوووووووو؟؟؟؟؟!!!!!! کی ؟؟؟؟؟ ملت بیچاره مردند کمرشون زیر بار اجاره بهای سنگین مسکن که 5 برابر شده خرد شد ، هم دولت و هم مجلس دارن دست دست میکنن میخوان صبر کنند که چه اتفاقی بیوفته لابد میخوان همه مستاجرین بیچاره پشت بام خواب و یا آواره بشن تا کاری انجام بدهند چقدر بی عرضه گی و تعلل چقدر سوءمدیریت ، تاوان بی لیلاقتی و سوءمدیریت و ندانم کاری و بی عرضه گی مدیران و وزرا و نمایندگان مجلس رو ملت بیجاره باید پس بدن ، اگر قرار هست کاری انجام بشه دیگه باید بعد تز این مدت انجام میشد دلیل این تاخیر احتمالا اینه که چون خودشون جندین آپارتمان و ملک و زمین و ویلا و غیره دارن نمیخوان قانونی به ضرر خودشون تصویب بشه و بخوان مالیاتی بدن و متضرر بشن دارن دنبال راههای فرار مالیاتی میگردن که ببینن چطوری میشه اموالشون رو 10 برابر کنن و یک ریال مالیات نپردازن کسی به فکر ملت بیچاره نیست به خدا این مدیران از اسراییل هم بیشتر به این ملت و مردم ظلم میکنند با این همه ندانم کاری و تعلل و تاخیر در انجام کارهاای که به نفع جامعه و مردم هست
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
نزدیک ۷ ماه از سال ۹۹ گذشت دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست و سوء مدیریت مدیران و وزرای دولتی رو مردم باید تاوانش رو بدن ،کی دیگه ؟ کوو ؟ ما که مستاجریم خیری از این دولت ندیدیم ، داریم با ابن تورم له میشیم انگار نه انگار که مردم مشکل مسکن دارند و اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید حقوق کارگر ۱۵ درصد اضافه شده کرایه و اجاره مسکن نزدیک ۴ برابر شده چطور ممکنه با نان حلال زندگی کرد تو این شرایط تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره و ……. قیمت اجاره بها سه برابر شده نسبت به پارسال هیچ کس پاسخگو نیست اصلا کسی به فکر مردم نیست مثلا میخواستن با گرفتن مالیات بر خانه های خالی از سکنه به نفع مردم عمل کنند و باعث ارائه و بیشتر شدن خانه های اجاره برای مردم بشن هیچ اتفاقی نیوفتاد دولت فقط فکر جیب خودش هست که بتونه از مردم برای مخارج خودش پول بیشتر بگیره ، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد معدودی اضافه شده با قیمت های نجونی حاکی از فقر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و بی لیاقتی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینکه مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری ها رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها که دستشون تو دست وزیر مسکن هست دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن و مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا سمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برلی بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد له نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
اگر با این رویه بی قانون و افسار گسیخته و بی حساب و کتاب وضعیت اجاره بها مسکن ادامه پیدا کنه حداقل نصف مستاجرین شیراز چادرنشین خواهند شد دولت کاری انجام نمیده و قوه قضاییه میگه ما ورود نمیکنیم مگر کسی شکایت کنه سازمان بازرسی هم که میگه به ما مربوط نیست سامانه 124 میگه مربوط به اصناف میشه قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد 5 برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی شیراز و صدرا خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه خونه هم نمیشه خرید با این حقوق بیت درصد حقوق اضافه شده یعنی حدود 400 هزار تومن 5 میلیون به هزینه ها اضافه شده افزایش اجاره تهران 106 درصد شده و شیراز حداقل 100 درصد هست اگر حقوق کارمند بیچاره 100 درصد اضافه شده بود این اجاره بها منطقی بود اما با این شرایط مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند
asad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
مشکلات بوجود امده حاکی از بی تدبیری و بی برنامه بودن دولت در این خصوص هست و کنترل نکردن بنگاههای سودجو از یکطرف و نبود قانون مشخص برای اجاره بها از طرفی دیگر بر این آشفتگی بازار مسکن افزوده است دادن وام ودیعه مسکن هم یعنی دولت در کنترل اوضاع قدرتی ندارد و بنگاههای سودجو و صاحبین خانه هرچقدر درخواست کنند مستاجر بدبخت باید وام بگیره و بپردازه که در این اوضاع کنترل قیمت ها توسط قانون معنی نمیده افزایش اجاره بها باید سقف و قانون داشته باشه یعنی اگر کارمندی ۴۰۰ هزار تومن افزایش حقوق طبق تورم بانک مرکزی داشت صاحبین منازل مسکونی فقط نهایتا میتونن همان ۴۰۰ هزار تومن رو در سال جدید به اجاره بها اضافه کنند نه اینکه درخواست افزایش اجاره بهای ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومنی داشته باشن متاسفانه بعضی از این راه امرار معاش میکنن و دنبال کار و زحمت و نون حلال نیستند خون مستاجر رو تو این شرایط میکنن تو شیشه با توجه به ضعف قانون و بی تدبیری دولت و بازار آشفته مسکن که وضعیت اقتصادی خوب نیست و اجاره رو چند برابر میکنن و مالیاتی از بابت افزایش درآمد اجاره پرداخت نمیکنند اگر شرایط سخت هست برای مستاجر کارمند که شرایط بدتره حتما باید قانون مشخصی از سوی مجلس تصویب بشه و دولت سختگیرانه تر از قبل جلوی سوُاستفاده کنندگان از این موقعیت بایستد که خدای ناکرده مردم اواره و چادرنشین در شهر خودشون نشوند باید تمام کسانی رو که بیش دو خانه برای اجاره دارند رو شناسایی کرد و این شغل کاذب رو از بین برد نمیشه هر کسی خانه دار بود هر کاری خواست انجام بده چون قانونی وجود نداره و مثلا وصعیت اقتصادی و عرف جامعه مشخص میکنه عرف جامعه ۲۰ درصد حقوق کارمند اضافه شده یعنی ۴۰۰ هزار تومن و در عوض تمام هزینه های زندگی ۴ برابر شده عرف واقعی و وضعیت اقتصادی جامعه نمیتونه از حقیقت ۴۰۰ هزار تومن افزایش حقوق کارگر و کارمند بیشتر باشه صاحبین خانه که اگر بتونن اجاره رو تا ده برابر افزایش میدن اما باید قانون مشخصی وجود داشته باشه صاحبین خانه ها باید دنبال شغلی با پول حلال و زحمت فراوان باشن و نباید به وسوسه های شیطانی بنگاهها توجه کنند خدا رو در نظر بگیرند و شرعا ۱۰ یا ۲۰درصد به اجاره پارسال اضافه کنند و این وسط مجلس قانون لازم رو تصویب کنه و دولت هم درب بنگاههای سوءاستفاده گر رو پلمب کنه و این وضعیت رو کنترل کنه تا آرامش به جامعه برگرده
lisa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
مسخره کردین بهتره تو هر بنگاه یه کارشناس بزارید این نمایندگان مجلس اونجا نشستند که کاری برای مردم بینوا انجام بدن نه فقط به فکر سیاست و باند بازی باشن یعنی چی قانون مشخص و مدونی بعد از ۴۰ سال وجود نداره پس نمایندگان مردم در خانه ملت چکار میکنند برای رفاه مردم بیچاره این نشون میده خود دولت و مجلس میخوان اوضاع مشوش باشه و مردم به دنبال مشکلات روزمره و بدبختی هایشان باشن و فرصت فکر کردن و آرامش نداشته باشن چه معنی میده کسی اجاره رو بدون منطق و حساب و کتاب ۵ برابر کنه این اقایونی که در تهران ۷۰۰ خانه مسکونی و ۲۵۰۰ واحد مسکونی دارن کسی نمیپرسه با چه مجوزی این تعداد خونه خریدی چطور اونی که ۵۲۰۰۰ قطعه سکه طلا خرید رو دار زدین اینم بپرسید به چه قصدی این تعداد خونه خریده هر کی خونه داره نوش جونش و هر خونه دوم داره باید نصف خونه دوم رو مالیات بده اگر کاری نکنند یعنی خودشون دو تا ۱۰ تا خونه دارن که این قوانین دست و پاگیر خودشون میشه دیگه واقعا گندش رو دراوردین برای حجاب قانون و برنامه هست اگر نباشه طرف یکساعت قانون تصویب میشه برای پوشش مردم برای خواب مردم برای تمام موارد قانون داریم الا افزایش بهای مسکن هر سال میشه یه دفعه بفرمایید مملکت رو اب داره میره هر کی هر کاری دلش میخواد میکنه مگه جنگله چرا کاری انجام نمیدین چرا وظایف خودتون رو انجام نمیدی در قبال مردم باید همیشه در مضیقه باشن مردم بینوا والا که گناه دارن خدا باعث و بانی این اوضاع رو نیامرزه و خیر نبینه و خدا پدر و مادرش رو نیامرزه که این بلاها رو به سر مردم بینوا اورده
lisa
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
یک سوال دارم از اقای وزیر نما با این حقوق هایی که تو چند سال گذشته دریافت کردید چکار کردین برای رفاه مردم و برای مسکن مردم که نتیجه این شده اگر مشکلات رو دیدید چرا با دولت و مردم درمیان نگذاشتید و برای رفع مشکلات همت نکردید چه کسی پاسخگوی این شرایط مردم هست مسئولیت این کار در چند سال گذشته با شما بوده چطور یک نفر در مدت زمان مدیریت شما ۲۵۰۰ واحد آپارتمانی و یا نفر دوم ۷۰۰ واحد اپارتمان خریده به چه نیتی خریده چرا مثل شخصی که ۵۲۰۰۰ قطعه سکه طلا خریداری کرده بود تحت پیگرد قرار ندادید به نطر من استیضاح برای شما کمه باید بازداشت بشید و پاسخگوی مردم باشید
asad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک ۳۰ درصد جامعه هستند چکار کنند چرا نمایندگان مجلس قانون لازم را که بتونه افزایش اجاره رو قانونمند کنه را تصویب نمیکنن چرا نمیخوان مالیات بردرآمد بر روی خانه های با اجاره بالا وضع کنند چرا نمیخوان حوزه مسکن سروسامان پیدا کنه به نظر همه حداقل دو یا سه خانه و ویلا دارن و اصلا دقدقه مستاجرین و مردم رو درک نمیکنند چرا اقای وزیر تاکنون لایحه ای از طرف دولت به مجلس برای کنترل اوصاع مسکن به مجلس نداده اند جای سوال داره چرا اینقدر بیخیال هستند در برابر افراد سودجو صاحب خانه ها و بنگاهها و صنف املاک سوءاستفاده چی !!!!! ؟؟؟؟؟ جناب اقای وزیر فقط بفرمایید برای کنترل اوضاع دولت و مجلس چکار کرداند تا مردم مطلع شوند و حداقل تکلیف خودشون رو بدانند
asad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
جناب رییس جمهور اجاره بها مثل تمام اقلام ضروری مردم ۴ برابر شده خلاف واقع به عرض شما رسانده اند کافیست قولنامه سال قبل خانه های اجاره ای رو بررسی کنید تا به حقیقت ماجرا پی ببرید اصلا فرمایش شما مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها درست ، حقوق کارگر ۲۰ درصد یعنی ۴۰۰ تومن چطوری افزایش ۳۰ درصدی به علاوه قیمت ۴ برابری اقلام ضروری زندگی رو بپردازه از مردم گله نکنید از وزیر خودتون بابت سوء مدیریت گله کنید ۳۰ درصد اضافه نشده برخی از صاحبین خانه تا ۲۰۰ درصد اجاره رو بالا بردند اگر ۳۰ در صد بود کسی گله نمیکرد ۴ برابر شده متاسفانه دراین اوضاع گرانی که اقلام ضروری ۴ برابر شده مردم تحمل این فشارها رو ندارن لطفا لایحه ای به مجلس بفرستید برای کنترل اوضاع پیش آمده، وقتی قانون مدون و شفافی برای افزایش اجاره بها وجود داشته باشه وضعیت متعادل میشه و مشخص میمونه و کسی هم معترض نمیشه چرا بعد از 40 سال برای هر موضوعی قانونی تصویب شده الا افزایش سالانه اجاره بها یا مسئولین امر اهمیتی برای قشر کم درآمد قائل نیستند و یا خودشون صاحب خانه هستند و درد مردم را متوجه نمیشوند جالبه به جای اینکه مردم از دولت بایت وضع بوجود اماده سوال کنند و دولت رو بازخواست کنند دولت از مردم گله میکنه ، مشکل اینه که تمام مسئولین مملکت هر کدام چند تا خانه مسکونی دارند و وضع قوانین به ضرر آنهاست و براشون مشکلات مردم مهم نیست خودشون در رفاه باشن کافیه
asad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
یعنی دولت و مجلس زورشون به دلالان و بنگاهها و صاحبین خونه میرسه اصلا فکر نمیکنم دولت چنین قدرتی داشته باشه اگر دولت و مجلس با قدرت در برابر بنگاهها و صاحب خانه های سوءاستفاده چی نایسته هرج و مرج میشه باید بنگاههای غیر قانونی و بدون مجوز فورا تعطیل بشوند چون متاسفانه آتیش بیار معرکه بنگاهها هستند که مدام در گوش صاحبان خونه ها میخونند گرفتن مالیات هم باید مبلغ بالا باشه که مجبور به فروش و یا رهن و اجاره خونه بشن و منازل مسکونی رو احتکار نکنند در کشورهای اروپایی برای داشتن منزل مسکونی دوم باید تا ۷۰ درصد قیمت خانه دوم رو مالیات بپردازند به همین خاطر کسی خونه ی دوم ویا به قول نماینده تهران ۷۰۰ یا ۲۵۰۰ منزل مسکونی ندارند در مورد افزایش ۳۰ درصدی که دولت میگه صاحب خانه اجازه اضافه کردن دارند از انجایی که صاحبخانه ها سوءاستفاده گر هستند با تبانی با بنگاهها مستاجر رو بلند میکنند و پس از خالی شدن خانه با هر مبلغی که دلشون بخواد اجاره میدن فقط تنها راه کنترلشون اینه که حتما اجاره نامه سال قبل تمام منازل اجاره ای ثبت بشه که اولا مالیات بر درامد اجاره بدهند که بدون منطق اجاره رو بالا نبرند و بدونن اجاره بالا باید مالیات بیشتری بپردازند و ثانیا اینکه مرجع سنجش افزایش اجاره سال جدید بر اساس قولنامه سال گذشته که ثبت شده باشه که دست صاحبین خانه زرنگ رو ببنده و نتونند بیشتر از ۳۰ درصد به اجاره بهای سال قبل اضافه کنند البته ۳۰ درصد امسال با توجه به تورم ۵۰ درصدی امسال هست ممکنه افزایش اجاره بها سال دیگه ۱۰ یا ۱۵ درصد باشه صاحبین محترم منازل بهتره به فکر درامد با زحمت از راه حلال باشند متاسفانه بعضی از صاحبخانه ها با اجاره دادن خونه یک راه درامد مفت بی مالیات و عوارض و بسیار راحت پیدا کردند و از این راه امرار معاش میکنند و اصلا سعی دریادگیری شغل و یا انجام کار با زحمت و رزق و روزی حلال و پاک البته با قوانین الان موجود مجلس و دولت متاسفانه تا الان صاحبین خانه ها هر کاری که خواستند انجام دادن کسی هم نتونسته اعتراضی کنه میگن مال خودمه و اختیارشو دارم اجاره ۵ برابر میخوای بمون نمیخوای برو هر جا میتونی تا کی میتونید اینجوری به مستاجر بیچاره فشار بیارید و ظلم کنید البته بماند که درصدی خیلی خیلی کمی هم بسیار با وجدان هستند و مشکلات مستاجر و شرایط نابسامان اقتصادی رو در درک میکنند و فقط شرعا ۱۰ درصد اجاره رو اضافه کردن که اجرشون با خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا در خصوص وام ودیعه مسکن هم چون درا»دها ناچیز شده و حقوق قشر کم درآمد بسیار پایین هست و همین رو هم مجبورن به صاحب خانه بپردازند دیگه رمقی برای پرداخت اقساط بانک براشون نمیمونه اونم اگر بانک بهشون طبق وعده ها وام بده که خیلی برای افراد معمولی سختگیری میکنند تازه اگر وام رو بگیرند یعنی بازم به نفع صاحب خانه و به ضرر دولت و مستاجر اینجاست که زرو صاحبخانه ها در گرفتن اجاره های نجومی میچربه و دولت کماکان با وجود پرداخت وام باز ناکام میمونه و صاحبین خانه های اجاره ای باز حرف اول رو میزنند
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
متاسفم متاسفم برای خودم که در چنین مکانی بی قانونی در دنیا به دنیا آمدم که اسمش ایران هست نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خاای از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه یعنی بی لیاقتی رو به حد اعلا رسوندن جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنن وزیر مسکن در ۶ سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده حتما خودش بساز و بفروشه وگرنه با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره به و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن ماایات ببندند مردم هم سپردن به خدا خداشون کریمه متاسفم برای خودم کاش ملت مستصعف بیچاره و بی چیز مستاجر بمیرن جای این مستکبران بزرگتر بشه
asad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
چون این دولت و دولت قبل و این وزیر مسکن و شهرسازی اصلا به فکر خانه دار شدن قشر محروم و بی بضاعت نیستند و تا الان بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند خواستار استعفای دولت و وزیر بی عرضه و بی تدبیر مسکن هستیم هیچ تدبیری برای جلوگیری از گرانتر شدن اجاره بها ندارندو نداشتند بهتره حداقل سمت وزرات رو رها کنن که حداقل مردم بیچاره به فکر چاره ای برای خود باشند و بدانند اصلا متولی و مدیر خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه مگر اینکه خود بساز بفروش ها وزیر و معاون این دولت باشند که فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه مردم بیچاره, ۱۶۴۸۱۹۵ میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی بهانه میارن که دولت نمیتونه در بحث مسکن دخالت کنه چون مربوط به مردمه دولت در همه مسائل دخالت میکنه اگر دولت ۱۵ درصد حقوق کارگر رو اضافه میکنه باید بتونه کنترل کنه که نزاره اجاره بها بیشتر از ۱۵ درصد گرانتر بشه ممکنه هست اما دولت و وزیر بسیار بی تدبیر و ناکارامد و بی عرضه هستند فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه صلاح مردم
asad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه حقوق کارگر بینوا ۱۵ درصد رشد داشته و اجاره مسکن ۷۰ درصد کجای دنیا اینجوریه دولت میگه نمیتونه به طور مستقیم دخالت بکنه قولنامه ها که ثبت میشن فقط کافیه ابلاغیه صادر بشه نسبت به مبلغ رهن و اجاره ثبت شده ی پارسال فقط صاحبخانه ۱۵ درصد میتونه اجاره رو بالا ببره و در مساله خرید و فروش فقط ۱۵ درصد تسیت به قیمت خریداری شده امکان سود برای فروشنده ممکن هست نه ۴۰۰ درصد طرف خونه رو با وام ۱۲ درصد خریده ۱۸۰ میلیون الان گذاشته ۹۸۰ میلیون چرا دولت نمیتونه کنترل کنه چون اصلا نمیخواد البته بماند که تا الان در هیچ زمینه ای مدیریت خوبی نداشته و ندارد در مورد مسکن که متاسفانه نبابسامانی و نا کارامدی طرح ها و قوانین دست و پا گیر نای قشر مستاجر رو بسته ودارن تو این اوضاع سیاست بازی پولداران و املاک داران و صاحبخانه ها نفس های آخر رو میکشن کسی هم پاسخگو به مردم نیست فقط حرف و وعده وعید الکی میدن و مردم رو با مشکلات عدیده تنها گذاشتن اصلا به فکرحل مشکل مردم نیستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار