بیچاره مردم که هر کس از راه می‌رسد منتی بر سرشان می‌گذارد و با سر دادن چند شعار قصد دارد از گرده آنها بالا برود.
کد خبر: ۶۲۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 10 July 2018

سید عبدالجواد موسوی، در روزنامه اعتماد نوشت: «بیانیه داده‌اند که به دلیل رعایت حال مردمی که این روزها گرفتار معاشند، کنسرت برگزار نمی‌کنیم. نهایت عوام‌فریبی! و لابد توقع دارند ما هم باور کنیم.

بیچاره مردم که هر کس از راه می‌رسد منتی بر سرشان می‌گذارد و با سر دادن چند شعار قصد دارد از گرده آنها بالا برود. اگر مراد و منظور از مردم حقیقتا همان‌هایی باشند که این روزها هشت‌شان گرو ۹ است و برای خریدن مرغ و تخم‌مرغ به زحمت افتاده‌اند و استخوان‌های‌شان از شنیدن اجاره‌بها و قبض آب و برق به لرزه درمی‌آید، که این بندگان خدا هیچ‌وقت مشتری کنسرت‌های شما نبوده‌اند. نه پولش را دارند بلیت‌های گران‌قیمت برنامه‌های شما را تهیه کنند و نه اصلا می‌توانند آدرس سالن‌های شما را پیدا کنند.

بر فرض هم که پیدا کنند پاهای نحیف‌شان توان سربالایی رفتن از خیابان‌های الهیه و زعفرانیه و کامرانیه را ندارد. صمد بهرنگی بازی درنمی‌آورم. به هموطنان متمولی که توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را دارند نیز به دیده تحقیر نمی‌نگرم. و راستش را بخواهید حتی در دل برای‌شان احترام خاصی قائلم؛ چرا که اگر لطف و مرحمت آنها نبود همین خردک شرری که از فرهنگ و هنر باقی است رو به خاموشی می‌گذاشت اما از این فرصت‌طلبی‌های کاسبکارانه حالم به هم می‌خورد.

چه کار مردم دارید؟ آن هم مردمی که زیر بار این زمانه نامرد تا شده‌اند و برای ابتدایی‌ترین حوائج انسانی‌شان باید یک چشم‌شان اشک باشد و یک چشم‌شان خون. رک و راست بگویید به مشکل خوردیم. بگویید می‌ترسیم سالن‌های‌مان را نتوانیم سی، چهل شب پر کنیم. بگویید بیم آن داریم در این اوضاع نابسامان سیاسی - اجتماعی فرهنگی کسی حال و حوصله گوش دادن به آثار تکراری ما را نداشته باشد. چرا پشت سر مردم پنهان می‌شوید؟ اصلا چرا برای این مردمی که آن قدر سنگ‌شان را به سینه می‌زنید در جنوب شهر کنسرت برگزار نمی‌کنید آن هم نه با بلیت چهارصد، پانصد هزار تومانی.»

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار