مدیر محیط زیست ملکشاهی گفت: 2 کارخانه تولید آسفالت و شن و ماسه شهرداری ارکواز به علت آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی با دستور دادستانی پلمپ شدند.
کد خبر: ۶۲۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 07 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا عدالت جو  اظهار کرد: رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی این مراکز باعث آلودگی و تولید گرد و غبار در منطقه شده و مشکلاتی را برای مردم شهر دلگشا که در مجاورت این 2 کارخانه ساکن هستند، ایجاد کرده است.

وی افزود: از مشکلات جدی دیگر ورود پساب این 2 کارخانه به زمین های زراعی و باغی مناطق پایین دست شده و این موضوع نیز باعث ایجاد خساراتی به مردم کشاورز و باغدار منطقه شده است.

مدیر محیط زیست ملکشاهی یادآور شد: اخطارهای لازم به مسئولان شهرداری ارکواز داده شد ولی بعلت توجه نکردن پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان ارجاع و با دستور دادستان ملکشاهی این 2 واحد تا برطرف کردن مشکلات ایجاد آلودگی محیط زیستی پلمپ شدند.

عدالت جو رعایت استانداردهای زیست محیطی را لازمه فعالیت واحدهای تولیدی دانست و گفت: طبق قانون واحدهای تولیدی صنعتی موظف به رعایت مسائل زیست محیطی بوده و در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

2 کارخانه آسفالت و شن و ماسه شهرداری ارکواز در مجاورت شهر دلگشا و روستای باولک در دامنه کبیرکوه قرار گرفته اند و آلودگی گرد و غبار آنها چهره طبیعت مجاور را مخدوش ساخته است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار