امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و مدیریت مسائل اقتصادی گفت: در این شرایط اقتصادی باید خودمان به فکر همدیگر باشیم، واقعا تامین رهن چندمیلیونی برای برخی غیر ممکن شده و ما هر روز مراجعاتی در این مورد داریم.
کد خبر: ۶۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 30 June 2018
امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و مدیریت مسائل اقتصادی گفت: در این شرایط اقتصادی باید خودمان به فکر همدیگر باشیم، واقعا تامین رهن چندمیلیونی برای برخی غیر ممکن شده و ما هر روز مراجعاتی در این مورد داریم.

به گزارش فارس ، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه محبت دنیا سرآغاز گناه است، اظهار کرد: رشوه، اختلاس و پایمال کردن حق‌ دیگران همه ریشه در محبت دنیا دارد.

وی با بیان اینکه افراد زیادی در طول تاریخ ثروت بسیاری برای خود جمع کردند اما به کارشان نیامد، گفت: آن شخصی که 38 هزار سکه خریده، گمان می‌کند در افزایش مال با ضربه به معیشت مردم موفق بوده است حال آن که از قارون بالاتر نمی‌رود که دیگران به ثروتش غبطه می‌خوردند.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و مدیریت مسائل اقتصادی عنوان کرد: باید مشخص شود چه کسی این تعداد سکه را به این فرد داده است.

وی با بیان اینکه بی‌دینان با ایجاد چنین جریاناتی موجب نگرانی رهبر معظم انقلاب و مردم شده‌اند، گفت: قوه قضاییه باید فضای اقتصادی را امن کند چنان که در چین هر سال چند نفر را به خاطر فساد مالی اعدام می‌کنند اما در این 40 سال ما یک نفر را به خاطر فساد مالی به دار مجازات نیاویخته‌ایم.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه مالکان مسکن به حلال و حرام مال دقت کنند، گفت: وقتی اجاره‌بها به یکباره چند برابر می‌شود افراد فاقد خانه باید کجا زندگی کنند؟.

وی ادامه داد: فرض کنیم دولت نمی‌تواند مسائل را سامان دهد حداقل خودمان به هم رحم کنیم که واقعا تامین رهن چندمیلیونی برای برخی غیر ممکن شده و ما هر روز مراجعاتی در این مورد داریم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی خود ما هم به خودمان ظلم می‌کنیم، گفت: چرا باید وقتی کالایی گران می‌شود برای خرید هجوم ببریم و ناخواسته به محتکران و اخلالگران کمک کنیم؟.

وی اگر حمایت تولید داخل و عرق ملی و رحم بر هموطن در ما پررنگ باشد دشمن خارجی نمی‌تواند کاری کند، خواستار توجه به این مهم شد.

طه‌محمدی در بخش دیگری از سخنانش شهیدبهشتی را سیدالشهدای انقلاب دانست و با بیان اینکه ایشان همواره مظلوم بود و مورد کج‌فهمی ساده‌لوحان و معاندان قرار می‌گرفت، گفت: قوه قضاییه بسیار مدیون ایشان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده قضایی ایران 70 میلیونی ما معادل هندوستان با یک‌میلیارد و اندی جمعیت است، گفت: باید مفاسد از ریشه خشکانده شود تا جامعه روز خوش پیدا کند.

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند با صنعت گردشگری، فرهنگ ما خراب می‌شود، گفت: ما اگر فرهنگ دینی خودمان را درست کنیم گردشگری نه تنها تهدید نیست بلکه به اقتصاد مردم هم کمک می‌کند ضمن اینکه با تاسف باید گفت همان خارجی‌ها به اندازه برخی از داخلی‌ها اهل آرایش و تبرج نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار