مديركل استاندارد استان قم هشدار داد
مدیرکل استاندارد استان قم دامپزشکی، معاونت غذا و دارو و استاندارد در زمینه کنترل فرآورده گوشتی فعالیت دارند گفت: برخی اوقات با افزایش قیمت گوشت قرمز در فرآورده‌های گوشتی تقلب مشاهده می‌شود و گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کرده و از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود.
کد خبر: ۶۲۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹ 30 June 2018

به گزارش تابناک قم،منصور فرزانه با اشاره به شرایط صدور مجوز خمیر مرغ اظهار کرد:‌ مجوز تولید خمیر مرغ با شرایط خاصی صادر می‌شود و مراکزی مانند معاونت غذا و دارو، دامپزشکی و استاندارد باید بر آن کنترل داشته باشند تا خمیر مرغ سالم و بهداشتی تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های گوشتی که از خمیر مرغ استفاده می‌کنند باید دارای لفافه‌های زرد رنگ باشند و روی آن نیز عبارت خمیر مرغ درج شود.

مدیرکل استاندارد استان قم دامپزشکی، معاونت غذا و دارو و استاندارد در زمینه کنترل فرآورده گوشتی فعالیت دارند گفت: برخی اوقات با افزایش قیمت گوشت قرمز در فرآورده‌های گوشتی تقلب مشاهده می‌شود و گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز می‌کنند و از رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: 19 واحد تولیدی فرآورده گوشتی در استان وجود دارد ولی یک واحد تولید پودر استخوان به عنوان صنعت مکمل این کارخانه در استان وجود ندارد.

فرزانه یادآور شد: اگر یک واحد صنعتی تولید پودر استخوان در شهرک شکوهیه راه‌اندازی شود می‌توانند ضایعات را فرآوری و به پودر استخوان تبدیل کنند که به عنوان خوراک دام و طیور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فرآورده‌های لبنی گفت: پنج واحد تولیدی فعال وجود دارد که حدود 50 نوع فرآورده لبنی در استان تولید می‌کنند و دو واحد ایتام و لبن فردوس نیز تعطیل هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار