عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برگزاری رویداد کتاب سال یزد به عنوان یک برنامه شاخص فرهنگی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در اولویت برنامه‌های رویداد ملی کتاب سال قرار گیرد.
کد خبر: ۶۲۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 28 June 2018

«محسن ابوترابی» شهر یزد را شهر تاریخ و فرهنگ دانست و اظهار کرد: استان یزد همیشه در سطح کشور به عنوان شهر فرهنگی مطرح بوده است .

وی افزود: هویت و فرهنگ ما فرهنگ ریشه دارو بسیار قوی است بنابر این هررویداد فرهنگی برای یزد می‌تواند فرح بخش و امید بخش باشد .

عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به افزایش مهاجرت پذیری استان یزد، گفت: متاسفانه مدتی است فرهنگ اصیل یزدی دستخوش تغییراتی شده است و فرهنگ‌های غیربومی به آن آغشته شده است .

ابوترابی با بیان این‌که مهمان نوازی یکی از مهمترین ویژگی‌های مردم یزد است، تصریح کرد: مهمان نوازی یزدی‌ها برگرفته از فرهنگ اصیل آنهاست اما برخی از فرهنگ ها در حال غالب شدن بر فرهنگ اصیل یزدی است.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد، خاطرنشان کرد: بنده بارها در صحن علنی شورا تذکر داده‌ام که به صورت بی‌رویه و بدون استاندارد دروازه‌های شهر باز و مهاجرت پذیری بالایی دارد که به هر جهت می‌تواند در آینده در کنار منافع مادی شهر یزد، تهدید‌هایی هم به همراه داشته باشد .

وی در پایان با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد: موضوع کتابخوانی در جامعه ما کمرنگ شده و باید در جهت علم‌اندوزی و ترویج علم تلاش کرد و رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد نقش مهمی در این مهم ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار