رئیس جمهوری روسیه پیروزی مجدد همتای ترکیه‎ای در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به وی تبریک گفت.
کد خبر: ۶۲۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 25 June 2018

به گزارش تابناک : «فرانس پرس» در صفحه توییتر خود به نقل از کاخ کرملین نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه کامیابی سیاسی بزرگ رجب طیب اردوغان در انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهوری ترکیه را به وی تبریک گفته است.

در بیانیه کرملین می‎خوانیم: پوتین تاکید کرد نتیجه آراء نشانه تایید کامل قدرت سیاسی عظیم اردوغان و حمایت گسترده از روندی است که تحت رهبری وی برای حل امور اقتصادی و اجتماعی مهم ترکیه و همچنین بهبود مواضع سیاست خارجی این کشور در پیش گرفته شده است.

گفتنی است بنا بر اعلام شورای عالی انتخابات ترکیه، اردوغان در انتخاباتی که دیروز یکشنبه برگزار شد، با کسب بیش از ۵۰ درصد از آراء مردمی، بار دیگر به سمت ریاست جمهوری ترکیه انتخاب شد.


این پیروزی در حالی به دست آمد که اردوغان از سالها قبل مقدمات طرحی را آماده کرده که به موجب آن رئیس جمهوری ترکیه قدرت تام را داشته باشد. از همان زمانی که موضوع اصلاح قانون اساسی ترکیه مطرح شد مخالفان اردوغان مدعی شدند که وی با هدف قبضه کردن قدرت و با عوام فریبی در پی آن است که تا سال ۲۰۲۵ یعنی صدمین سالگرد ترکیه نوین در قدرت باقی بماند، از همین رو پیروزی در انتخابات ۲۰۱۸ را می توان آخرین مرحله از نقشه ای دانست که اردوغان از سال ها قبل در حال اجرای آن است.

 

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار