مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بالغ بر ۲۰ میلیارد مکعب گاز طی سال در بخش های مختلف صنعتی و شش نیروگاه بزرگ تأمین برق مصرف می شود.
کد خبر: ۶۲۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 25 June 2018

به گزارش تابناک : سید مصطفی علوی شامگاه یکشنبه در حاشیه کلنگ زنی ساختمان اداری شهر گوگد گلپایگان که با حضور معاونین شرکت گاز استان اصفهان، مسئولان و جمعی از اهالی شهرستان صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه گاز مصرفی بخش های مختلف از حدود ۱۰۰ کیلومتری ساحل دریا و از عمق ۵ هزار متری استخراج می شود و با طی مسافت هزاران کیلومتر در بخش های مختلف صنعتی، خانگی و ... مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: گاز طبیعی هزاران نوع مصرف دارد اما سوزاندن آن برترین مدل مصرف است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مصرف گاز طبیعی ۴۰ درصد از سایر سوخت های مایع خطر کمتری دارد اما سوختن انواع هیدروکربونیک در طبیعت مضر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بالغ بر ۲۰ میلیارد مکعب گاز طی سال در بخش های مختلف صنعتی و شش نیروگاه بزرگ تأمین برق مصرف می شود، افزود: ۷۰ درصد گاز طبیعی در بخش صنعت و نیروگاه، ۲۰ درصد در بخش خانگی و مابقی در بخش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه استفاده بهینه و منطقی مصرف گاز در بخش خانگی بسیار مهم و مؤثر است، اذعان داشت: در هر خانوار شهری به طور متوسط ۶.۷ مترمکعب گاز مصرف می شود و در طول سال این مقدار به سه هزار مترمکعب می رسد.

علوی افزود: صرفه جویی در مصرف تمامی انرژی های پایان پذیر از جمله گاز وظیفه همگانی بوده بدیهی است باید در بخش صنعت و خانگی از وسایلی که گاز کمتر مصرف می کنند استفاده و جایگزین وسایل پرمصرف کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت گاز مصرفی در شهرستان های گلپایگان و خوانسار که با اقلیم دو محاسبه می شوند به ازای هر مترمکعب ۴۳۰ ریال است، تصریح کرد: محاسبه این قیمت تا ۲۵۰ مترمکعب مصرف گاز بوده و بیشتر از این مقدار به صورت تصاعدی محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تأکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد مردم استان اصفهان در مصرف گاز صرفه جویی می کنند، افزود: این صرفه جویی عامل مهمی در کمک به اقتصاد خانواده و به کارگیری گاز مورد نیاز به منظور تبدیل شدن محصولات باارزش در کارخانجات پتروشیمی و همچنین جلوگیری از آلودگی محیط را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۱۴۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در شهرستان گلپایگان مورد استفاده قرار می گیرد، بیان داشت: اگر از طریق لوله گذاری، گاز رسانی به بخش های مختلف صنعتی و خانگی صورت نمی گرفت بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ تانکر می بایست برای حمل گاز مورد استفاده قرار می گرفت و در استان اصفهان نیز بالغ بر یک میلیون کامیون برای جابجایی گاز مورد نیاز شهروندان لازم بود.

علوی با اشاره به اینکه در تولید گاز دارای رتبه چهارم در جهان و در مصرف آن رتبه دوم را داریم، افزود: در سه شهر و ۴۹ روستای شهرستان گلپایگان بالغ بر ۴۰ هزار مشترک گاز از این نعمت برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه برابر اقدامات و تلاش های همکاران به انحای مختلف تاکنون شاهد قطعی گاز نبودیم، گفت: مردم شهرستان گلپایگان بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال بابت مصرف گاز به این شرکت بدهکار هستند و انتظار داریم با پرداخت این بدهی ها شرکت گاز را در راه اندازی پروژه های جاری یاری و مساعدت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به کلنگ زنی ساختمان اداری گاز شهر گوگد بیان کرد: در شهرهای گلپایگان و گلشهر ساختمان مستقل اداری گاز فعالیت دارد لیکن عملیات اجرایی ساختمان اداره گاز شهر گوگد به علت تملک زمین معوق مانده بود که امروز با حضور مسئولین و اهالی این شهر آیین کلنگ زنی این پروژه در زمینی به متراژ ۶۰۰ مترمربع هستیم که با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال مقرر و تأکید شده طی یک سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی به برنامه های شرکت گاز در هفته دولت اشاره کرد و افزود: طی هفته دولت در سطح استان اصفهان بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه مربوط به امور گاز افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد و همچنین عملیات گازرسانی به منطقه کوره پز خانه های منطقه اشرف آباد و فاز دوم شهرک صنعتی گلپایگان با تأمین گاز به میزان ۵ هزار مترمکعب از جمله برنامه های مورد بهره برداری در هفته دولت سال جاری خواهد بود.

علوی در راستای سوال خبرنگاران مبنی بر علت قرار نگرفتن شهرستان های گلپایگان و خوانسار در اقلیم یک مصرفی گاز به لحاظ برودت هوا در ماه های بهار بیان داشت: مصرف گاز از یک تا ۲۵۰ مترمکعب همان طور که گفته شد بالغ بر ۴۳۰ ریال محاسبه می شود که با مصرف بهینه می توان همین میزان ۲۵۰ مترمکعب را مصرف کرد.

وی در پایان تأکید کرد: از مردم با فرهنگ این خطه انتظار داریم با پرداخت به موقع قبوض گاز و رعایت نکات ایمنی ما را در بهره برداری صحیح از گاز طبیعی همراه و به منظور رفع خرابی و مشکلات علمک های درب منازل با شماره سه رقمی ۱۹۴ همکاران ما را مطلع سازند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار