رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوادث طبیعی نظیر سیل، تگرگ و سرمازدگی از ابتدای امسال تاکنون، 2 هزار و 390 میلیارد ریال به حوزه کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۶۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 24 June 2018

عبدالحسین نامور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین خسارت بر اثر سرمازدگی به مبلغ 2 هزار و 190 میلیارد ریال بوده است اظهار کرد: همچنین در اثر سیل 180 میلیارد ریال و تگرگ 20 میلیارد ریال خسارت به حوزه کشاورزی خراسان شمالی وارد شد.
وی با اشاره به اینکه 92 درصد مخاطرات سال جاری متاثر از سرمازدگی بوده است گفت: حوادث طبیعی به بخش های زراعی، باغبانی و امور زیربنایی این استان خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت مربوط به بخش باغبانی با 2 هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.
نامور با بیان اینکه 92 درصد خسارت وارد شده بخش کشاورزی خراسان شمالی مربوط به حوزه باغبانی بوده است افزود: همچنین در بخش زراعی 135 میلیارد ریال و تاسیسات و امور زیربنایی 44 میلیارد ریال خسارت وارد شد.
رییس اداره مدیریت بحران و کاهش خسارت‌های بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشترین خسارت وارده شده به ترتیب مربوط به شیروان با 980 میلیارد ریال، فاروج 450 میلیارد ریال و بجنورد 440 میلیارد ریال بوده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود 40 هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار