مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: مخزن آب سایت اداری ارکان در مرکز این استان اکنون 35 درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده زمستان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۶۲۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 24 June 2018

غلامحسین ساقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برای بهره بردای از این مخزن، 25 کیلومتر شبکه توزیع اجرا می شود.
ساقی با بیان اینکه سال 96 برای اجرای مخزن 20 میلیارد ریال اعتبار گذاشته شده است گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال 95، ساخت و بهره برداری از این مخزن 2 هزار مترمکعبی 125 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
بر اساس این گزارش در سایت اداری ارکان شهر بجنورد، 9 حلقه چاه حفر شده است اما به علت نبود مخزن، ادارات مستقر در سایت اداری ارکان آب خام شرکت آب و فاضلاب استان دریافت و خود نسبت به کلرزنی اقدام می کنند.
وجود ادارات، مراکز دانشگاهی و بیمارستان در تخته ارکان بجنورد لزوم اجرای مخزن ذخیره آب را بیش از پیش کرده است.

14 شهر با تنش آبی تنش آبی روبه رو هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان در باره مشکل شهروندان در شهرهای مختلف استان در تامین آب گفت: در 14 شهر استان با مشکل تنش آبی روبه رو هستیم و انتظار می رود مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند تا کمتر با مشکل تامین آب در تابستان روبه رو باشیم.

* 85 درصد مشترکان خانگی الگوی مصرف آب را رعایت می کنند
ساقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه 88 درصد از مشترکان این شرکت مربوط به بخش خانگی است در باره میزان مصرف مشترکان این شرکت گفت: خوشبختانه اکنون 85 درصد از مشترکان خانگی آب در این استان الگوی مصرف را رعایت می کنند.
وی با بیان اینکه هر مشترک این شرکت در استان بطور متوسط 13.6 مترمکعب است افزود: سرانه مصرف هر مشترک در الگوی تعریف شده، 20 مترمکعب در هر ماه است اما ما خواستار تغییر این الگو هستیم.
وی تصریح کرد: الگوی مصرف آب، در زمانی تعریف شده که بعد خانوار ایرانی حدود پنج نفر بود اما اکنون بعد خانوار به سه نفر کاهش یافته است و منابع تامین آب به شدت کاهش یافته است، بر این اساس الگوی مصرف هم باید کمتر شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکید کرد: پیشنهادهای لازم در این باره داده شده است و انتظار می رود سرانه الگوی مصرف به 15 متر مترکعب در هر دوره کاش یابد.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی 185 هزار مشترک آب دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار