رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان شهرستان ملایر با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت بالای اعضای این جامعه گفت: بسیاری از اعضای جامعه معلولان ملایر از سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی‌ارشد برخوردار هستند.
کد خبر: ۶۲۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 24 June 2018
رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان شهرستان ملایر با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت بالای اعضای این جامعه گفت: بسیاری از اعضای جامعه معلولان ملایر از سطح تحصیلات کارشناسی و کارشناسی‌ارشد برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا، مژگان روزبهانی با اشاره به اینکه این افراد آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در رشته‌های مختلف گذرانده‌اند، افزود: انتظار داریم مسئولان در اشتغالزایی و مناسب‌سازی معابر معلولان را یاری کنند.

وی اظهار کرد: مادامی‌که ایـن قشر عظـیم از جامعـه طرد شـوند و در چرخه اشتغال و تولید قرار نگیرند، نه تنهـا ممکـن اسـت به افرادی مصرف‌کننده تبدیل شـوند بلکـه فعالیت‌هـای اقتــصادی و اجتماعی دیگر اعضای خانواده را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند.

روزبهانی ادامه داد: همین امر سبب بـروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده و اثرات مهلکی به لحاظ عاطفی و روحی روانی نظیـر پریشانی، اضطراب، افسردگی و عـدم اعتمـاد بـه نفـس فرد را بر فرد دارای معلولیت وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای جامعه معلولان شهرستان، مظلوم و گمنام هستند، خواستار توجه بیشتر مسئولان به این بخش از جامعه شد و اضافه کرد: اولویت اصلی هیئت مدیره ایجاد اشتغال برای معلولان است.

روزبهانی خاطرنشان کرد: استعدادیابی، انعکاس مشکلات و نیازمندی‌های معلولان، ارتباط با افراد موفق در حوزه کارآفرینی و تعامل یا مدیران اجرایی شهرستان و استان و خیرین شهرستان از دیگر اهداف و برنامه‌های جامعه معلولان ملایر به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: جامعه معلولان ملایر در سال ۱۳۸۰ آغاز به‌کار کرد و پس از طی فراز و فرود‌های فراوان و چند بار تعطیلی به علت وجود مشکلات متعدد در نهایت با مساعدت نمایندگان و مسئولان ارشد شهرستان در دوره‌های قبلی و فعلی در حال حاضر پر قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان ملایر در زمینه کلاس‌ها برگزار شده توسط این جامعه، گفت: اکثر کلاس‌های آموزشی که از طرف سازمان فنی‌وحرفه‌ای دارای مجوز بوده و مدرک آن‌ها در ۷ کشور بین‌المللی دارای اعتبار است، برای اعضا برگزار شده که از جمله آن‌ها می‌توان به شاخه‌های مختلف کامپیوتر، پرده‌سازی کریستال، گل‌سازی، شاخه‌های مختلف قالیبافی، قلاب‌باقی با چرم و جیر و شاخه‌های مختلف خیاطی اشاره کرد.

روزبهانی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های و پیگیری‌های صورت گرفته ۵ باب مغازه در پاساژ شهروند ملایر برای اشتغالزایی برای اعضا گرفته شد و اعضا برای کسب تجربه و درآمد به چند کارگاه خیاطی معرفی شدند.

وی درباره کمک‌های مالی انجام گرفته به اعضای جامعه معلولان ملایر، گفت: تعدادی از خیرین نیک‌اندیش ملایر کمک‌های مالی را به اعضا داشتند همچنین به صورت ماهیانه توسط یکی از خیرین ملایر مبلغی به حساب افراد یتیم تحت پوشش واریز می‌شود.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان ملایر به پخش نذورات به صورت خواروبار بین اعضا اشاره کرد و گفت: تمام کمک‌های مالی صورت گرفته به اعضا در پرونده آن‌ها ثبت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار همکاری و تعامل بیشتر مسئولان ادارات با معلولان شهرستان شد و افزود: ساخت رمپ و آسانسور در مساجد و مدارس با کمک خیرین برای نردد آسان معلولان و مناسب‌سازی معابر از خواسته‌ها و نیازمندی‌های اعضای این جامعه است.

روزبهانی با تأکید بر لزوم استفاده و اجرایی شدن سهمیه ۳ درصدی استخدام معلولان، یادآور شد: اختصاص سالن ورزشی ویژه معلولان، تهیه خودروی ویژه حمل‌ونقل معلولان در شهر و اختصاص چند دستگاه ون برای این منظور، اختصاص تسهیلات ویژه بانکی برای اشتغالرایی معلولان و همکاری بیشتر بهزیستی به منظور خرید و در اختیار گذاشتن وسایل توانبخشی با کیفیت بهتر برای معلولان، اهم نیازمندی‌های جامعه معلولان از مسئولان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار