مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ۴۰ طرح بازآفرینی شهری در استان همدان در دست اجراست.
کد خبر: ۶۲۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 23 June 2018
مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: ۴۰ طرح بازآفرینی شهری در استان همدان در دست اجراست.
 
به گزارش فارس، فرهاد فرزانه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان اظهار کرد: ۹۶ محله در استان همدان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری شناسایی شده که ۴۰ طرح بازآفرینی هم اکنون در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها مرمت خانه‌های تاریخی، پوشش رودخانه‌ها و طرح‌هایی از این دست را شامل می‌شود، افزود: در سال ۹۶ طرح بازآفرینی شهری در سطح کشور تدوین شد و در ۱۹ بهمن‌ماه مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان اضافه کرد: طرح توانمندسازی مناطق حاشیه شهر همدان برای اولین بار در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۳ در همدان مطرح شد و در آن سفر معظم له دستور تهیه طرح سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر را صادر کردند.

وی یادآور شد: سال ۹۳ این طرح در قالب ستاد توانمندسازی اجرا می‌شد و در حال حاضر در قالب ستاد بازآفرینی و فرآیندی همه‌جانبه و متناسب با نیاز‌های تمام جامعه دنبال می‌شود که ارتقای سطح زندگی مردم در محدوده‌های هدف را در دست اجرا دارد.

فرزانه گفت: هدف محدوده‌های بازآفرینی در شهر همدان در سطح ملی، استانی و شهرستانی شناسایی شده است و این محدوده‌ها در قالب پنج محدوده شامل شناسایی محدوده‌ها و محله‌های نابسامان واقع در عرصه تاریخی شهر، محدوده‌ها و محله‌های نابسامان در بافت پیرامونی مراکز شهری، محدوده نابسامان واقع در بافت پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیر رسمی و محدوده‌های ناکارآمد با کاربری ناهمگون محیط شهری تقسیم می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بحث کلانشهر شدن استان یک اجماع است که همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

حمیدرضا حاجی بابایی بیان کرد: ما کلانشهر شدن همدان را راه نجات استان می‌دانیم و با سه محور سامان بخشی، توانبخشی و هویت بخشی به حاشیه شهر‌ها می‌توان ناهانجاری‌های موجود در شهر را کنترل و رفاه را تقویت کرد و بازآفرینی شهر را براساس معماری ایرانی - اسلامی اجرایی کنیم و معتقدیم با اجرای رینگ سوم، تمام مناطق شهر همدان و خانه‌های مردم امنیت پیدا می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار