استاندار البرز که برای حضور در جلسه ستاد تسهیل موانع تولید به شهرستان نظرآباد سفر کرده بود در بخشی ازبرنامه خود از روند اجرایی احیاء تالاب صالحیه این شهرستان بازدید کرد.
کد خبر: ۶۲۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 21 June 2018

به گزارش تابناک : در این بازدید که صبح امروز پنج شنبه وبا حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان محلی  انجام شد محمدعلی نجفی در جریان روند احیا، تثبیت و آبگیری این تالاب قرار گرفت.

همچنین در اتفاقی قابل توجه ۵ پرنده شکاری آسیب دیده که با تلاش و پیگیری های سازمان حفاظت محیط زیست درمان شده اند، در حضور استاندار درطبیعت رها شدند.

تالاب صالحیه در وسعت ۶۰ هزار هکتار در محدوده مرزی دو استان البرز و قزوین قرار گرفته است.

 بر اساس مطالعات سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز، این منطقه یکی از کانون های اصلی تولید ریزگردها در دو استان البرز و قزوین محسوب می شود و بنابر بررسی های صورت گرفته با حفاظت و احیا این تالاب بخش مهمی از مشکل ریزگردها در این منطقه رفع خواهد شد.

تالاب صالحیه بیش از ۸۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده و در ماه های اخیر به محیط مناسبی برای جذب گردشگران و ایجاد رونق اقتصادی جوامع محلی مبدل شده است.

تداوم حیات تالاب صالحیه نظراباد نیازمند تامین منابع آبی پایداراست واین موضوع در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست و استان قرار گرفته است.

 

 

منبع : قدس آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار