جعفر مقیمی افزود: دانش آموزان اتباع خارجی می توانند براساس مفاد شیوه نامه سال تحصیلی گذشته برای سال تحصیلی 98-97 در مدارس این استان ثبت نام کنند. وی با اشاره به اینکه 90 درصد از دانش آموزان اتباع خارجی البرز را تبعه کشور افغانستان تشکیل می دهند، اظهار داشت:دانش آموزان تبعه خارجی همانند دانش آموزان ایرانی در مدارس دولتی عادی فقط هزینه کتاب و بیمه حوادث را برای سال تحصیلی 98-97 پرداخت می کنند.
کد خبر: ۶۲۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 21 June 2018

به گزارش تابناک البرز : جعفر مقیمی بیان داشت: توجه به تحصیل و آموزش دانش آموزان اتباع به عنوان امری مهم، مورد عنایت این اداره کل قرار گرفته است لذا دانش آموزان اتباع خارجی می توانند براساس مفاد شیوه نامه برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کنند.
وی اظهار داشت: شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی دارای 2 بند« الف» ویژه دانش‌آموزان دارای مدارک اقامتی و هویتی و بند« ب » نیز برای دانش‌آموزان فاقد مدارک اقامتی و هویتی است.
مقیمی یادآور شد: دانش‌آموزان بند« الف» می توانند با در دست داشتن مدارک به مدارس نزدیک محل سکونت خود برای ثبت‌نام مراجعه ‌کنند اما دانش‌آموزان بند« ب » قبل از نام نویسی مدارک لازم را از دفاتر کفالت تهیه و سپس در مدرسه ثبت نام می شوند.
مقیمی در ادامه به اخذ معرفی‌نامه‌های پزشکی و تحصیلی برای دانش آموزان فاقد کارت اقامت در این استان پرداخت و یادآورشد: این دسته از دانش‌آموزان نیز باید به دفاتر کفالت برای دریافت فرم‌ها ی مربوطه مراجعه ‌کنند و سپس در مراکز پزشکی و درمانگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت حضور می یابند تا تحت پوشش ایمن‌سازی، غربالگری و واکسیناسیون قرار گیرند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان اتباع خارجی که فاقد مدارک لازم برای ثبت نام از جمله گذرنامه، کارت اقامت و حمایت تحصیلی هستند باید از نیمه دوم تیرماه اقدام کنند.
وی گفت: بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب، دانش آموزانی که برای ثبت نام در مدارس ایران فاقد مدرک می باشند، از اول مردادماه می توانند به دفاتر کفالت در هر استان ها از جمله استان البرز مراجعه کنند.
این مسئول تاکید کرد: بیشترین جمعیت دانش آموزی اتباع خارجی البرز در مدارس شهرستان ساوجبلاغ مشغول تحصیل هستد.
24 هزار نفر از جمعیت 460 هزار نفری استان البرز را دانش آموزان اتباع خارجی تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار