معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رتبه علمی ایران در جهان شانزدهم است، گفت: ایران ۲ درصد علم جهان را تولید می‌کند.
کد خبر: ۶۲۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 21 June 2018

به گزارش تابناک البرز : رضا ملک‌زاده در حاشیه همایش تجلیل از محققین دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بالاترین تولید علم پزشکی ایران در سطح جهان 16 است، اظهار داشت: ایران از نظر تولید علم رتبه نخست در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را دارد و کیفیت مقالات ایران در ارتقا سلامت بیشتر چشمگیر است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رتبه علمی ایران در چند سال گذشته از بیستم به شانزده رسیده است، گفت: 56 هزار عنوان مقاله ISI در طول این سالها برای ایرانی‌ها ثبت شده است و ایران رتبه سوم رشد علمی را در طول سال 2010 تاکنون کسب کرده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه ایران رتبه بیست و سوم ارجاع مقالات بین‌المللی در جهان را دارد، افزود: ایران 2 درصد تولید علم جهان را به خود اختصاص داده و از نظر کمیت نیز رشد چشمگیری در سال‌های گذشته دارد و در مواردی که رشد نداشتیم به علت مشکلات ارزی و عدم مسافرت برای ارائه مقالات علمی است.

وی با تاکید بر اینکه بودجه تحقیقات در کشور باید افزایش یابد، اضافه کرد: کاری که باید در آینده انجام شود سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی است و ارتباط فعالی بین علوم پایه و حوزه درمانی و بهداشتی انجام گیرد و تعداد مقالات نیز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز رشد خوبی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار