مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: بسیاری از کارجویان تحصیلکرده هستند ولی با توجه به دارا بودن تخصص‌های لازم توانایی به کارگیری تخصص خود را ندارند، از این رو موسسات کاریابی با تمرکز بر مشاوره‌های دقیق این دسته از افراد را به سمت بازارهای کار هدایت نمایند.
کد خبر: ۶۲۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 20 June 2018

به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی در نشست با کاریابی‌های غیردولتی استان البرز که چهارشنبه 30 خرداد برگزار شد، از اشتغال 54 درصدی فعالان البرزی در بخش خدمات خبر داد و گفت: در استان البرز 100 هزار واحد صنفی با مجوز در حال خدمات‌رسانی هستند و به همین تعداد نیز بدون مجوز و بصورت پراکنده مشاغلی در سطح استان فعالیت دارند که لزوم توجه به بخش خدمات را از سوی دستگاه‌ها ذیربط می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تفکرات و نگرش‌ها در حوزه اشتغال در حال تغییر از تعاریف سنتی است افزود: با توجه به رشد تکنولوژی‌های صنعتی و به کارگیری ماشین‌ابزارهای پیشرفته و هوشمند در واحدهای صنعتی و صنایع، امروزه شاهد خروج نیروی انسانی از صنایع و تمایل آنان به اشتغال در بخش خدمات پس از تولید هستیم، بنابراین باید به اشتغال نوع جدید متفاوت‌تر از گذشته نگاه کرد و برنامه‌ریزی‌هایی در بخش خدمات شکل بگیرد.

خلیلی اضافه کرد: برای تحقق این مهم و رسیدن به اشتغال می بایست سهم خدمات در اشتغال مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی دست اندرکاران بخش اشتغال و کاریابی‌های این استان برای ایجاد اشتغال در بخش خدمات استان ضروری است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: سال جاری فرصت بسیار مناسبی برای کاریابی‌هاست تا بتوانند با تلاش و جدیت خود و حمایت‌های دولت، بخشی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان را برطرف سازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین در این جلسه با تاکید بر اینکه کاریابی‌ها به عنوان خط اول اشتغال باید مشکلات موجود و شرایط اقتصادی جامعه هدف را مد نظر قرار دهند، گفت: تعامل کاریابی‌ها با یکدیگر و با مشاغل، آشنایی کاریابی‌ها با نیازهای بازار کار استان و شناسایی متقاضیان کار، ارائه راهنمایی و مشاوره تخصصی، هدایت کارجویان به سوی فرصت‌های شغلی مناسب با شرایط آنان و در نتیجه افزایش بهره‌وری، ارتقا کیفیت وسرعت بخشی خدمات و نیز اجرای دستورالعمل‌های وزارت متبوع در جهت فعالیت‌ کاریابی‌ها از وظایف مهم کاریابی‌های استان در سالجاری است.

خلیلی همچنین خاطرنشان کرد: اولین نقش و وظیفه دفاتر کاریابی اشتغال و هدایت کارجو به سمت کار است، زیرا بسیاری از کارجویان تحصیلکرده هستند ولی با توجه به دارا بودن تخصص‌های لازم توانایی به کارگیری تخصص خود را ندارند، از این رو موسسات کاریابی با تمرکز بر مشاوره‌های دقیق این دسته از افراد را به سمت بازارهای کار هدایت نمایند.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار