پیام‌های جنجالی رئیس‌جمهوری آمریکا علیه سیاست‌های اروپا منجر شد تا هدف انتقادهای نخست‌وزیر سابق سوئد قرار بگیرد که ترامپ را برای اتحادیه اروپا بدتر از ولادیمیر پوتین دانست. دونالد ترامپ به سیاست مهاجرتی اروپایی انتقاد کرده و آنها را فاجعه دانسته بود.
کد خبر: ۶۲۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 20 June 2018

به گزارش تابناک : سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا موجب شد تا کارل بیلدت، نخست‌وزیر پیشین سوئد، رئیس جمهور آمریکا را در امر بی ‌ثبات‌سازی اروپا بسیار بدتر از شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بداند.

ترامپ در توئیتی نوشت موضوع مهاجرت "دولت ائتلافی ضعیف" در برلین را به "لرزه" درمی‌آورد. او همچنین گفت جرایم در آلمان رو به افزایش است و "ورود میلیون‌ها فردی که قویا و با خشونت فرهنگ اروپا را تغییر می‌دهند" اشتباه است.

وی همچنین نوشت: نمی‌خواهیم آنچه بر اثر مهاجرت در اروپا اتفاق می‌افتد، برای ما هم رخ دهد. مرکل به دلیل سیاست پناهجوپذیری‌اش دچار بحران اعتمادسازی عمیقی شده و مردم آلمان از دولت‌شان روی گردان شده‌اند.

ترامپ در پیام دیگری تاکید کرد: بزهکاری در آلمان از زمانی که این کشور مهاجران را می‌پذیرد نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است. مقام‌های آلمانی نمی‌خواهند درباره جنایت‌ها گزارش دهند و افزایش بزهکاری در کشورهای دیگر از این هم بدتر است.  

کارل بیلدت که از حامیان سرسخت اتحادیه اروپاست، در توئیتی نوشت نرخ جرایم آلمان طی دهه‌های گذشته به پایین‌ترین حد رسیده است و همچنان روند کاهشی دارد و این واقعیت "بر خلاف ادعاهای ترامپ و سایرین است."

او همچنین نوشت، زمانی که بحث بی‌ثباتی اتحادیه اروپا مطرح می‌شود ترامپ "بسیار بدتر" از ولادیمیر پوتین است.

بیلدت در ماه‌های اخیر با حمله به رهبری آمریکا سیاست‌ خارجی او را به باد انتقاد گرفته است. این سیاستمدار سرشناس سوئد به تلویزیون ملی فنلاند گفته بود: وقتی می‌بینیم که با کانادا مثل دشمن رفتار می‌شود و کره‌شمالی دوست، این چیزی است که ما اصلا تصورش را هم نمی‌توانیم بکنیم. آمریکای تحت رهبری ترامپ تردید زیادی به وجود آورده است.

با این حال نخست‌وزیر پیشین سوئد اذعان کرد که اروپا نمی‌تواند کاملا مستقل از آمریکا باشد اما تاکید کرد همکاری عمیق‌تر میان کشورهای اروپایی در امور امنیتی و دفاعی لازم است.

پیشتر بیلدت گفته بود خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران حمله به اروپاست.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار