رئیس سازمان حج و زیارت از ورود سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر و گردشگر عراقی به ایران خبر داد و گفت: مذاکراتی با وزارت حج عراق برای تبادل زائر انجام شده است.
کد خبر: ۶۲۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 19 June 2018

به گزارش تابناک : حمید محمدی تأکید کرد: سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از عراق برای زیارت و گردشگری به ایران می‌آیند و به جز ایام اربعین، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر ایرانی نیز برای زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می‌کنند.

وی گفت: تاکنون برای تبادل زائر توافق دوجانبه انجام نشده، اما اخیراً مذاکراتی با وزارت حج عراق انجام شده، کمیته‌ای شکل گرفته و قرار است اقداماتی در این خصوص انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره نارضایتی برخی از زائران از کیفیت پایین هتل‌ها در عراق گفت: شهر‌هایی مانند نجف، زیرساخت‌های بسیار ضعیفی دارد، به همین دلیل کیفیت هتل‌های این شهر با کربلا قابل مقایسه نیست؛ امکانات نجف ضعیف است و ما این را تائید می‌کنیم و سعی می‌کنیم شرایط بهتری را برای این افراد ایجاد کنیم.

وی به بحث نظارت برای خدماتی که به زائران ارائه می‌شود، اشاره و تصریح کرد: در این خصوص نظارت‌های لازم توسط بازرسان انجام می‌شود و رسیدگی می‌کنیم تا خدمات خوبی را برای زائران عتبات فراهم کنیم.

محمدی افزود: در حال حاضر ۲۵۰۰ دفتر زیارتی در استان‌ها فعالیت می‌کنند و اعزام‌ها از طریق این دفاتر انجام می‌شود، درحالی‌که تصور می‌شود در اعزام‌ها نوعی انحصار ایجاد شده، اما این موضوع درست نیست و الان دفاتر خدمات زیارتی هر استان در قالب شرکت مرکزی استان، کار اعزام زائران را انجام می‌دهند.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار