علی ترابی گفت: برای انتخاب دبیر جشنواره چندین نفر از دبیران و کارشناسان دانشگاه‌های معتبر موسیقی و همینطور از اهالی موسیقی دعوت خواهد شد تا دور هم جمع شوند و طی جلساتی دو گزینه به معاونت هنری وزارت ارشاد اعلام کنند.
کد خبر: ۶۲۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 18 June 2018

به گزارش تابناک : علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در حاشیه اجرای منتخب ارکسترهای دولتی در کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو در جمع خبرنگاران گفت: پروژه اجراهای ارکستر سمفونیک واقعا کار فشرده بود، زیرا انتخاب و تولید قطعات سرود رسمی تیم ملی و پروژه اجرای آنها در حاشیه جام جهانی فوتبال، قطعا پروژه سنگینی است.

وی افزود: من دورادور شاهد زحمات همکارانم در بنیاد رودکی بودم که تا چه میزان در پی برگزاری درست این ماجرا بوده و تلاش های شبانه روزی داشتند. با پیگیری و اراده‌ای که در بین مدیران بنیاد رودکی بود، خوشبختانه این موضوع به مرحله عملیاتی شدن رسید، به هر حال در مورد کلیت این آثار و این کنسرت‌ها هم نظرات بر اساس سلایق افراد متفاوت است. ولی قطعا از این تجربه می‌توان برای برنامه‌ای بعدی استفاده و برای ارکسترها برنامه‌های بزرگ تر و بهتر در نظرگرفت.

ترابی در پاسخ به سئوالی مبنی بر معرفی دبیر جشنواره موسیقی فجر دوره بعدی نیز گفت: یک انتظار و توقع عمومی در سطح جامعه موسیقی به وجود آمده است که چرا جشنواره موسیقی فجر پس از این همه دوره‌های متوالی هنوز یک آئین نامه مدون و درست ندارد؟ بر این مبنا قرار شد آئین نامه‌ای برای جشنواره موسیقی فجر نوشته و که بر اساس آن پیش نویس هایی نیز برای آن نگاشته شده بود.

وی ادامه داد: پس از اینکه من وارد دفتر موسیقی شدم، احساس کردم که این آئین نامه پیشنهادی آن چیزی نیست که بتواند پاسخگوی اهالی موسیقی و این صنف باشد. بنابراین با چندین گروه کارشناسی جلسات مختلفی درباره تدوین این آیین نامه وقت و انرژی صرف شد و با اکیپ‌های متخصص در این حوزه سعی کردیم که شکل این آئین نامه به حرفه‌ای ترین متدهای استاندارد نزدیک‌تر کنیم.

ترابی با بیان اینکه  نسخه نهایی برای ثبت به دفتر وزیر و معاون هنری ارسال و نقطه نظرات این مجموعه‌ها نیز در آئین نامه اتخاذ شد، گفت: حتی در مقطعی نیز آن را روی سایت دفتر موسیقی منتشر کردیم تا افراد مختلف درباره آن اظهار نظر کرده و ایرادات کار کم و کمتر شود. همه این مراحل به اتمام رسیده و من فکر می‌کنم که این آئین نامه هفته آینده منتشر خواهد شد و بر مبنای این آئین نامه، دبیر جشنواره امسال انتخاب خواهد شد.

مدیر دفتر موسیقی بیان کرد: در بخش انتخاب دبیر جشنواره چندین نفر از دبیران و کارشناسان دانشگاه‌های معتبر موسیقی و از اهالی موسیقی دعوت خواهند شد تا دور هم جمع شوند و طی جلساتی دو گزینه به معاونت هنری اعلام کنند که از بین این دو گزینه یک گزینه با انتخاب معاونت محترم هنری برای این سمت انتخاب خواهند شد.

 

 

منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار