وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به طرح مصوب پارلمان کانادا علیه ایران گفت: این سیاست‌ها به ضرر کانادا خواهد بود.
کد خبر: ۶۱۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 14 June 2018

به گزارش تابناک : محمدجواد ظریف در واکنش به طرح مصوب مجلس کانادا علیه ایران به خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و هنوز هم دارد.

وی افزود: به رغم اینکه دولت این کشور عوض شده و دولت جدید با دیدگاه دیگری وارد عرصه شده است اما فشارهای سیاسی از سوی تندروها ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: این سیاست‌ها به ضرر کانادا بوده و در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی نخواهد بود و کشورهای غربی با سیاست مستقلی نسبت به جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند.

ظریف عنوان کرد: این سیاست ها درحالی اتخاذ می شود که متحدان کشورهای غربی اشتباهات و جنایاتی را در منطقه انجام داده‌اند ولی همین کشورها نسبت به این جنایات سکوت می‌کنند و جمهوری اسلامی را بی‌جهت متهم به جنایاتی می‌کنند که متحدان خودشان مرتکب آن شده‌اند.

وی تصریح کرد: ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده و اگر تلاش‌ها و حمایت‌های کشورمان نبود شرایط دیگری در منطقه رقم می خورد.

ظریف گفت: امیدواریم کشورهای غربی کمتر تحت تاثیر این گونه جوسازی‌ها قرار بگیرند و خودشان هم وارد این جوسازی‌ها نشوند و با سیاست مستقل نسبت به جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند؛ باعث تاسف است که دولت کانادا نسبت به سیاست‌های خود این گونه عمل می‌کند.

لازم به یادآوری است مجلس عوام کانادا با تصویب قانونی تمام مذاکرات با ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را متوقف کرد. طبق این قانون نهادهای نظامی ایران در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفت و برخی ادعاها و اتهامات علیه این نهادها مطرح شده است.

 
 
 
منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار