سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 9 کمیته تخصصی هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم در آموزش و پرورش این استان با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیاء با رویکرد انتخاب رشته آگاهانه راه اندازی شد.
کد خبر: ۶۱۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ 13 June 2018

به گزارش تابناک : مهریار کرمی روز چهارشنبه افزود: هدایت تحصیلی از سال تحصیلی گذشته بر اساس اسناد فرادستی و سند تحول بنیادین با تغییراتی روبرو شده که لازم است اطلاعات کامل شیوه نامه هدایت تحصیلی به دانش آموزان و والدین انعکاس داده شود.
وی با اشاره به اینکه سومین سال است که هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می شود، اظهارداشت: دراین فرآیند سوابق دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم با ضریب خاص هر درس محاسبه و هدایت تحصیلی دانش آموزان ثبت می شود.
وی فرآیندی بودن هدایت تحصیلی، تغییر شاخص های هدایت تحصیلی، کسب شایستگی های علمی و تخصصی دانش آموزان از تمامی دروس سال های قبل و توزیع متوازن دانش آموزان در رشته و شاخه های تحصیلی متناسب با نیاز کشور را از ویژگی های آیین نامه هدایت تحصیلی برشمرد.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش در نظر دارد تا پایان برنامه ششم توسعه به هدف حدود 52 درصد در رشته های نظری و 48 درصد در رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه دست یابد.
وی بیان داشت: موضوع عملکرد تحصیلی دانش آموزان، کسب امتیاز از آزمون های پنجگانه مشاوره ای، نظر دانش آموز، نظر جمع معلمین دوره تحصیلی، نظر مشاوره و نظر والدین، 6 شاخص اصلی هدایت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر والدین و دانش آموزان با هدایت تحصیلی و فرآیند انتخاب رشته در پایه نهم ، در مراکز مشاوره مربوط به آموزش و پرورش البرز خدمات راهنمایی و مشاوره رایگان با حضور مشاوران با تجربه فعال در مدارس استان ارائه می شود.
کرمی اضافه کرد: کمیته های تخصصی هدایت تحصیلی برای سازماندهی ، چگونگی ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته آگاهانه فعال شده است تاانتخاب رشته آگاهانه در بین جامعه هدف به نتیجه برسد.
وی افزود: انتخاب رشته مهمترین تصمیم گیری دانش آموزان در زندگیشان است که باید برای انتخاب درست هوشیارانه عمل کنند.
وی تاکید کرد: در سال تحصیلی 98-97 حدود 30 هزار دانش آموز در البرز انتخاب رشته می کنند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار