سقف اعتبار تسهیلات توسعه اشتغال روستایی صندوق کارآفرینی امید در استان البرز به 17 میلیارد تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۶۱۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ 13 June 2018

به گزارش تابناک : مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان این مطلب گفت: در استان البرز برای کمک به اشتغال زایی به صورت جدی تمهیدات ویژه ای اتخاذ شده است ، وسقف اعتبار تسهیلات این استان را از 13 میلیارد تومان به 17 میلیارد تومان افزایش یافت.

نوراله زاده افزود: این صندوق برای توسعه اشتغال روستایی سعی در تسهیل امور دارد و ویژگی این طرحهای اشتغالزایی این است که با توجه به مزیت های نسبی مناطق روستایی طرح تعریف و تصویب می شود

وی با تاکید بر اینکه فرصت مناسبی تا شهریور ماه وجود دارد که طرح‌های اشتغال زایی استان البرز به صندوق معرفی شود، اضافه کرد: در محیط‌های روستایی زنجیره بخش کشاورزی و خدمات باید به یکدیگر نزدیک شود و جوامع محلی تقویت شوند

استاندارالبرز هم در این جلسه با بیان اینکه تاخیر بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قابل قبول نیست و باید پیگیری های لازم دراین زمینه صورت گیردافزود: مشوق های بخش اشتغالزایی را در واحدهای تولیدی با نگاه به بخش فنی و حرفه ای باید مدنظر قرارداد و حوزه مشاغل خانگی می تواند نقش موثری در اشتغالزایی داشته باشد .

استاندار البرز گفت: دستگاه های اجرایی استان باید از فرصت افزایش تسهیلات صندوق کارافرینی امید کشور نهایت استفاده را بکنند زیرا طرح های مختلفی برای اشتغالزایی داریم .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه نرخ بیکاری البرز از میانگین کشور بیشتر است، افزود: استان البرز با نرخ مهاجرت 5.9 درصد رتبه چهارم مهاجرت در کل کشور را دارد.

خلیلی با بیان اینکه 100 هزار واحد صنفی بدون مجوز در البرز فعالیت دارند که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت آن را ساماندهی کنند، تصریح کرد: 200 میلیارد ریال سهم بخش اشتغال مشاغل خانگی البرز در سال گذشته بود که تنها 50 درصد آن از طریق بانک‌ها تخصیص یافت.

در این جلسه در خصوص راهکارهای توسعه اشتغال روستایی استان بحث و تبادل نظر شد.

0002

 

 
 
 
 
 
منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار