معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: راه اندازی مرکز دفن و مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه در 30 هکتاراراضی این استان در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 12 June 2018
به گزارش تابناک : خسرو ارتقایی روز سه شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان البرز افزود: از آنجا که مدیریت پسماند با چالش جدی مواجه است براین اساس برنامه جدیدی در دستور کار است .
وی ادامه داد: جمع آوری و دفن بهداشتی زباله های شهری از مهمترین مسائل و مشکلات شهرها است که دولت نیز با اهتمام به این موضوع طرح ساماندهی و تجمیع سایت های زباله را در دستور کار مدیریت شهری قرار داده است.
وی افزود: دولت سیاست‌گذاری جدی را برای مدیریت پسماندها به عنوان یک اولویت در مدیریت‌شهری و مناطق روستایی در دستور دارد.
ارتقایی گفت: براین اساس، باید اقدامات اساسی از طریق مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار خصوصی در مدیریت پسماندها مورد توجه قرار گیرد. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: در خصوص پسماندهای الکترونیکی و پزشکی این استان نیز تصمیم گیری شده و قرار است طی مکاتبه ای با شرکت شهرک های صنعتی برای پیگیری بازیافت صنایع اقدامات لازم انجام شود. 
دراین نشست برنامه زمانبندی انجام مطالعات راهبردی و انتخاب سرمایه گذار در مرکز دفن حلقه دره (برای حدود یکهزار تن در روز) ارائه شد و مقرر شد اقدامات معطل مانده سازمان پسماند در فرصت باقی مانده اقدام شود. 
همچنین در نشست کارگروه مدیریت پسماند البرز در خصوص اجرای پروژه استحصال گاز و بازچرخانی شیرابه، ایجاد کمربند فضای سبز و جنگلکاری در مرکز دفن حلقه دره، تصمیم برای جانمایی تاسیسات مورد نیاز طرح ساماندهی مرکز دفن حلقه دره در 20 هکتار اراضی مربوطه در قالب طرح توسعه تصمیماتی اتخاذ شد. 
 
 
 
منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار