عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در حال حاضر مشکل برجام نداریم چون چیزی نیست که نتوان تغییرش داد اما آنچه که دارد مملکت را نابود می‌کند مشکل کمبود آب است که اگر حل نشود، هم ایران از بین می‌رود هم جمهوری اسلامی.
کد خبر: ۶۱۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 10 June 2018

به گزارش تابناک : مصطفی هاشمی‌طبا در پاسخ به این پرسش که کارنامه دولت دوازدهم را تا امروز چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: تلاش‌های دولت روحانی خیلی خوب بوده است و دولت در یک ریل مشخص حرکت می‌کند اما در سیاست کلی که مجموعه حکومتی ما دارد باید مقداری تغییر ایجاد شود. با این روشی که ما داریم حرکت می‌کنیم، مسائل مملکت حل نمی‌شود.

وی افزود: مشکل ما بیشتر مشکل درونی است تا بیرونی و حالا برجام باشد یا نباشد ما همچنان مشکلات درونی را خواهیم داشت. به عنوان مثال الان دولت می‌خواهد با بدهی۶۰۰ هزار میلیاردی‌اش چه کند؟ وقتی دولت یارانه نقدی می‌دهد دیگر نمی‌تواند لااقل بخشی از این بدهی را صاف کند. در حال حاضر موسسات بسیاری که در کار سازندگی کشور بودند از دولت طلب دارند، دولت می‌خواهد با این بدهی چه کند؟ بسیاری از موسسات طلبکار از دولت به خاطر همین موضوع دارند کارگران‌شان را بیرون می‌کنند، چرا که توان پرداخت حقوق آنان را ندارند ولی این در حالی است که دولت دارد این گونه پولش را حرام می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت باید سیاست کلی‌اش را در این زمینه‌ها تغییر دهد، گفت: سیاست‌های داخلی ما با سیاست‌های خارجی‌مان باید تطبیق پیدا کند. ما سیاست خارجی‌مان انقلابی است و سیاست داخلی‌مان لیبرالی است. این‌دو باید باهم تطبیق پیدا کنند تا منابع‌مان را از دست ندهیم.

هاشمی‌طبا افزود: سیاست‌های اجرایی را مجلس مشخص می‌کند و باید سیاست‌های درستی از سوی مجلس درباره قانون برنامه و بودجه در پیش می‌گرفت. وقتی مجلس قانونی را تصویب می کند که اجرایی شدنش هزاران میلیارد پول می‌خواهد و خودشان هم می‌گویند چنین پولی نداریم، این قانون به چه دردی می‌خورد؟

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور دچار مشکل کمبود آب است، ادامه داد: باید مجلس ما تمام کوشش‌اش را برای حل مشکل آب و تغییر شیوه کشاورزی می‌کرد و دولت هم دنبالش می‌رفت اما این اتفاق نیفتاده و آقای روحانی هم همین‌طور نشسته و چاه‌ها دارند خشک می‌شوند و آب سدها پایین‌تر می‌روند. پس مجموعه‌ای از سیاست‌گذاری‌ها در مجلس و اراده دولت و منش آن وجود دارد که باید کارها را پیش ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: به نظرم منش دولت خیلی انقلابی نیست که بتواند کار را آن‌طور که لازمه مملکت است پیش ببرد. دولت الان فقط باید به مسئله آب و کشاورزی برسد و بقیه کارها را بگذارد برای بعد. در این میان هرکس که نمی تواند در دولت کار کند هم برود. ما که نباید با کسی رودربایستی داشته باشیم. ما در حال حاضر نه مشکل برجام داریم نه مشکل سیاست خارجی چرا که همه این موارد قابل تغییر است و چیزی نیست که نتوان تغییرش داد اما آنچه که دارد ممکلت را نابود می‌کند مشکل کمبود آب است که اگر حل نشود هم ایران از بین می‌رود هم جمهوری اسلامی.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار