فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر در چند کلانتری طرح فوریت‌های ۱۹۷ به صورت آزمایشی اجرا شده است، گفت: حجم شکایت از عملکرد کلانتری‌ها به شدت کاهش یافته و بیش از ۴۰ درصد کاهش شکایت ثبت شده است.
کد خبر: ۶۱۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 10 June 2018

به گزارش تابناک : سردار عباسعلی محمدیان در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی که صبح امروز در سالن شهدای استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: در موضوع حقوق شهروندی اقداماتی از سال‌های گذشته در نیروی انتظامی اجرایی شده و این موضوع دارای دستورالعمل اجرایی خاصی است.

وی افزود: فوریت‌های پلیسی 197 از اقدامات جدید در نیروی انتظامی است که در استان البرز به بهره‌برداری می‌رسد.

سردار محمدیان با بیان اینکه سامانه 197 توسط نیروی انتظامی برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات درباره عملکرد این نیرو در گذشته راه‌اندازی شده است، بیان کرد:  فصل جدید فوریت‌های 197 در کلانتری‌های شهر کرج و فردیس و از طریق راه‌اندازی مرکز فوریت‌های 197 است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در سامانه 197 ظرف 48 ساعت پاسخ به فرد تماس گیرنده داده می‌شد، افزود: در مورد اجرای طرح فوریت‌های 197 در داخل کلانتری‌ها حق و حقوق و اقدامات را برای پاسخگویی به یک فرد در قالب بایدها و نبایدها با بنر در دید افراد قرار داده و اعلام شده که چنانکه خواسته خلاف بر این موضوعات بود و کار ارباب رجوع انجام نشد می‌تواند با مرکز فوریت‌ها تماس بگیرد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس 24 ساعته در مرکز فوریت‌های 197 حضور دارند و بعد از تماس در صحنه حضور یافته و موضوع را پیگیری می‌کنند و اگر حق با جانب ارباب رجوع باشد گردش کار گرفته شده و اگر برداشت فرد تماس گیرنده از وظایف، اختیارات و حقوق خلاف آن باشد فرد قانع می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختمان این مرکز در کرج به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: همه پلیس‌های ما به مرکز فوریت‌های 197 مجهز می‌شوند و بنا به نوع ماموریت این پاسخگویی انجام می‌شود.

سردار محمدیان با بیان اینکه در حال حاضر در چند کلانتری این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده است،گفت: در مجموع نتایج بسیار خوبی داشت و حجم شکایت از عملکرد کلانتری‌ها به شدت کاهش یافته و بیش از 40 درصد کاهش شکایت ثبت شده است.

وی گفت: در بحث میز خدمت هم اقدامات متعددی انجام شده و به صورت کشوری در حال انجام است و موضوعی که در حال حاضر در حال  پیگیری است موضوع الکترونیکی کردن پرونده‌ها بین پلیس و دستگاه قضایی است که به صورت آزمایشی در تهران و سمنان در حال اجرا است و این فاصله بین رفت و آمد دستگاه قضایی و پلیس را کاهش می‌دهد و موضوع بعدی هم دریافت شکایت به صورت فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی برای به حداقل رساندن مراجعات است.

سردار محمدیان با بیان اینکه ستاد ترخیص در راهور البرز روزانه 500 مراجعه‌کننده دارد، گفت: یک فضای جدیدی برای این ستاد طراحی شد که تعداد سیستم ما از سه سیستم پاسخگویی به ده سیستم افزایش یافت و در 3 روز گذشته تعداد افراد حاضر در لحظه از 60 نفر به 5 نفر کاهش یافت.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار