نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید ضمن ابراز نگرانی از جان‌باختن فلسطینیان، می‌گوید تا زمانی که ایران تعهدات برجامی خود را انجام دهد، لندن نیز به آن پایبند می‌ماند.
کد خبر: ۶۱۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 07 June 2018
به گزارش تابناک : موج واکنش‌ها به کشتار فلسطینیان غیرمسلح از سوی نظامیان ارتش اسرائیل تا جایی گسترده شده است که حتی نخست‌وزیر این رژیم در دیدار با مقامات ارشد انگلیسی با بازتاب‌های آن مواجه می‌شود.
روز گذشته بود که ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با همتای اسرائیلی خود از «از جان باختن فلسطینیان» ابراز نگرانی کرد.

نخست‌وزیر انگلیس هرچند در این نشست تصریح کرد که کشورش «حق اسرائیل برای دفاع از خود در مقابل افراطی‌ها و تروریست‌ها» را «مطلقا به رسمیت می‌شناسد.»ترزا مِی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود «اما با جان‌باختن 100 فلسطینی و تشدید وضعیت در غزه، امیدوارم که بتوانیم درباره چگونگی آرام‌کردن اوضاع و چگونگی بازگشت به وضعیتی که بتوانیم راهی را برای مذاکره درباره راه‌حل دو دولت بیابیم، گفتگو کنیم.»

محور دیگر سخنان سران انگلیس و رژیم صهیونیستی توافق هسته‌ای ایران بود که این دو نظرات مختلفی درباره آن داشتند.در این دیدار، ترزا مِی تصریح کرد که «انگلیس همراه با فرانسه و آلمان، همچنان بر این باور است که [برجام] بهترین راه برای ممانعت از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای است. [و] تا زمانی که ایرانی‌ها تعهدات خود را انجام دهند، ما همچنان به آن پایبند می‌مانیم.»

هرچند نخست‌وزیر انگلیس در ادامه مدعی شد که از نظر آن‌ها «مسائل دیگری در ارتباط با ایران وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود - [شامل] فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده منطقه‌ای آن‌ها در کشورهایی همچون سوریه و یمن و اشاعه موشک‌های بالستیک.»
 
 
 
 
منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار