مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی فردا و پس فردا در کشور، از احتمال بارندگی و همینطور کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 07 June 2018
به گزارش تابناک : احد وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی امروز بعدازظهر کشور اظهار کرد: در شمال استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی و غربی، شرق مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات کرمان رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی فردا نیز اظهار کرد: علاوه بر بارش در نواحی فوق، در ارتفاعات شرقی تهران نیز بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین به تشریح پیش‌بینی‌ها درباره وضعیت آب و هوایی روز شنبه پرداخت و گفت: با تقویت امواج تراز میانی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های واقع در شمال غرب، شمال شرق، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان رخ خواهد داد.

وظیفه از احتمال کاهش دما در برخی از مناطق کشور از فردا تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: به جهت نفوذ جریانات شمالی، کاهش نسبی دما بین چهار تا شش درجه ابتدا در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق و در روز شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: در سه روز آینده وزش باد شدید در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور، دامنه‌های البرز شرقی، همچنین در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با باد و گرد و خاک و کاهش کیفت هوا همراه خواهد بود. همچنین در روز پنجشنبه در برخی ساعات در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکز و شرق استان اصفهان وزش باد نسبتا شدید، گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده خلیج فارس و در روز شنبه شرق دریای عمان مواج است.

وظیفه درباره پیش‌بینی هوای تهران در روز جمعه گفت: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد همراه خواهد بود، همچنین برای روز شنبه پیش‌بینی می‌شود که آسمان تهران کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد شدید و گاهی با رگبار و رعدوبرق همراه باشد. بیشنه و کمینه دمای تهران برای فردا و پس فردا ۳۴ و ۲۱ درجه پیش‌بینی می‌شود.

 

 

منبع :ایران اکونومیست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار