مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز اعلام کرد: همزمان با روز جهانی محیط زیست، مرکز آموزش همگانی استان در این خصوص در محل موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی واقع در پارک چمران کرج راه اندازی شد.
کد خبر: ۶۱۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 05 June 2018

به گزارش تابناک : فردین حکیمی روز سه شنبه افزود: با عنایت به اهداف عالی سازمان و اشاعه فرهنگ حفاظت محیط زیست به عنوان وظیفه همگانی و ارتقا آن در سطح جامعه، وجود مراکز تخصصی آموزش محیط زیست امری ضروری است. 
وی اظهار داشت: در طول دهه های اخیر، بروز و توسعه بحران های مختلف زیست محیطی، نگرانی های فزاینده ای را نسبت به امنیت زیستی انسان برانگیخته است.
حکیمی ادامه داد: بخش عمده ای از معضلات زیست محیطی موجود ریشه در فقدان آگاهی های لازم و ضعف فرهنگی در زمینه ارتباط انسان و طبیعت دارد و در واقع نوعی مشکل فرهنگی محسوب می شود، لذا نیازمند عزمی ملی و بین المللی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح اقشار مختلف جوامع می باشد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه هر سال روز 15 خرداد مصادف با 5ژوئن در سراسر جهان با عنوان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می شود، فرصت مناسبی برای دستیابی به اهداف مندرج در برنامه ششم توسعه در حوزه آموزش محیط زیست و ارتقاء شاخص های ارزیابی اختصاصی آموزش است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اضافه کرد که با راه اندازی این مرکز در محل موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی بر آن شدیم تا اقشار مختلف مردم ضمن بازدید از این موزه با آنچه که آن ها را در حفظ محیط زیستشان کمک می کند، آشنا سازند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار