نخستین شب از لیالی قدر تا سحرگاه امروز، البرز حال هوای خاصی به خود گرفت و طنین ندای الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب و دعا و نیایش هزاران انسان مومن و روزه دار در آسمان این خطه از ایران اسلامی پیچید.
کد خبر: ۶۱۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 04 June 2018

به گزارش تابناک : مردم روزه دار سراسر استان البرز در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب از شب های روحانی قدر که مقدرات یکساله انسان ها در آن نوشته می شود تا صبح را احیاء نگه داشته و از خداوند طلب بخشش و مغفرت کردند. 
همچنین در شب ضربت خوردن امیرالمومنین حضرت علی (ع) ، روزه داران البرزی در سوگ نخستین شهید محراب نیز گریستند و پس از آن نیز مراسم احیاء و قرآن بر سر گرفتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت که مراسم پرفیض نخستین شب قدر در 33 امامزاده این استان
برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آئین معنوی شب های قدر امسال با شکوه خاصی در بقعه های متبرکه و دیگر مکان های فرهنگی مذهبی استان البرز با حضور مردم مومن و روزه دار البرز در حال برگزاری است. 
وی برنامه های لیالی قدر درامامزادگان البرز را شامل قرائت قرآن، دعای مجیر، دعای جوشن کبیر، مناجات و سخنرانی برشمرد و گفت: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته کشوری،استانی و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، افزود: مراسم احیای شب قدر در امامزاده محمد امشب از شبکه البرز پخش زنده شد و در شب 21 ماه مبارک رمضان نیز این مراسم در امامزادگان حسن و محمد (ع) نیز از صدای البرز به صورت زنده پخش خواهد شد. 
برنامه های لیالی قدر در 33 امامزاده استان البرز از بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز و تا سحر ادامه می یابد. 
استان البرز دارای یکصد امامزاده است. 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار