معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز از افتتاح نخستین دفتر تسهیل‌گر و توسعه محلی با رویکرد اجتماع‌محور در کلانشهر کرج خبر داد و گفت: این دفتر توسط جهاد دانشگاهی در محله کلاک کرج افتتاح شد و قرار است در ادامه در دیگر محله‌های حاشیه‌ای کرج نیز این دفاتر تاسیس شود.
کد خبر: ۶۱۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 03 June 2018

به گزارش تابناک البرز : دکتر مهشید منزوی منطقه البرز گفت: طبق تصمیم سازمان اجتماعی وزارت کشور برای تاسیس دفاتر توسعه محلی اجتماع محور در شهرهایی که با حاشیه‌نشینی مواجه هستند، همزمان با 75 شهر کشور، نخستین دفتر در استان البرز در محله کلاک کرج تاسیس شد تا از طریق تسهیل‌گری این محلات ارتقا و توسعه پیدا کنند.

منزوی افزود: این ارتقا و توسعه محلی از طریق شناسایی کنشگران محلی و برقراری ارتباط با آنان، شناخت اصلی ترین معضلات از نگاه مردم و مدیران و تلاش برای گام نهادن در راستای ارتقا شرایط فیزیکی، کالبدی، اجتماعی و اقتصادی توسط این دفتر انجام صورت خواهد پذیرفت.

وی با تاکید بر مشارکت مستقیم مردم در توسعه محلات خاطرنشان کرد: این مشارکت با شناسایی ساکنان قدیمی محله برای برآورد مشکلات و ایجاد ارتباط میان مردم و مسئولین استان و شهر عملیاتی می‌شود تا مردم با شیوه‌های بهتری برای حل مسائل خود اقدام کنند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز تصریح کرد: علاوه بر اینها قرار است برای آشنایی مردم با حقوق شهروندی، رفتار با همسایگان، رفتار با محیط زیست، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش این آسیب‌ها دوره هایی نیز در ایام مختلف توسط این دفاتر برگزار شود.

منزوی در پایان اظهار کرد: بخش دیگری از فعالیت‌ها هم به ارتقا توانمندی‌های فنی مردم  توجه دارد؛ یعنی توانمندی‌های مختلف مردم بررسی می‌شود تا با ایجاد ارتباط بین این توانمندی‌ها به قوی‌تر و بزرگتر شدن توانایی‌ها کمک شود و یا اینکه ارتباط بین توانمندی‌ها و ابزار کار ایجاد شود و  و در نهایت حتی تعاونی‌های کاری ایجاد تا بیکاری کاهش یابد.

برچسب ها: دفتر توسعه محلی ، کرج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار