عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی از کاهش میزان خروج نخبگان در سال‌های اخیر از کشور خبر داد و گفت: مبلغ 300 میلیون دلار به صندوق شکوفایی و نوآوری کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹ 19 February 2015

رمضانعلی سبحانی‌فر در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر آزمون ریاضی دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه بزرگترین سرمایه‌های جامعه نیروی انسانی کارآمد در آن کشور است، اظهار داشت: امروز باید به جای تولید نفت و ثروت‌آوری از آن، به سمت تولید علم و تبدیل محصولات آن به ثروت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تولید علم و ثروت‌اندوزی از آن به عنوان یک استراتژی مهم در دستور کار بسیاری از کشور ها قرار گرفته است، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته تعداد زیادی از نخبگان کشور به دلیل بی‌توجهی از کشور خارج شده‌اند و یا به دلیل بی‌توجهی در تامین امکانات لازم آنها را در انزوا قرار داده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز حل بسیاری از مشکلات کشور در گرو توجه به نخبگان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با سیاست‌های خوبی که دولت در پیش گرفته دیگر شاهد خروج نخبگان و پدیده فرار مغزها از کشور نیستیم.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها حلقه اتصال بین جامعه و فضای علمی در کشور هستند، یادآور شد: امروز قوانین خوبی در مجلس و در کمیسیون‌های مختلف در راستای کمک به نخبگان در دستور کار قرار گرفته که در صورت تصویب این قوانین اعتبارات خوبی در اختیار بنیاد نخبگان و معاونت علمی رئیس جمهور قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت توجه ویژه‌ای به بخش تولید علم، فناوری و پژوهش دارد و در همین راستا نیز صندوقی را با عنوان شکوفایی و نوآوری ایجاد کرده که اختصاص اعتباری بالغ بر 300 میلیون دلار به آن نیز مصوب شده است.

سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه باید بنیادهای نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهیم، یادآور شد: در همین راستا باید به شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات بلاعوض، معافیت‌های مالی، معافیت‌های گمرکی و اجازه ورود نخبگان بدون کنکور به دانشگاه‌ها داد تا بتوانیم ضمن حمایت از آنها پدیده شوم فرار مغزها را نیز از بین ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار