رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد:
رئیس سازمان بهزیستی از اجرا و پوشش ۹۵ درصدی غربالگری تنبلی چشم در کشور خبر داد. انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه در هر حکومتی به دلیل عدم برخورداری از فرصت‌های برابر، عده‌ای نیازمند کمک هستند، اظهار کرد: برای این قبیل افراد باید شرایط زندگی فراهم شود.
کد خبر: ۶۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 31 May 2018

انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه در هر حکومتی به دلیل عدم برخورداری از فرصت‌های برابر، عده‌ای نیازمند کمک هستند، اظهار کرد: برای این قبیل افراد باید شرایط زندگی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین وظیفه بهزیستی توجه به افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست، معلولان، زنان بد سرپرست وزنان سرپرست خانوار و غیره است، گفت: بهزیستی برای خدمات‌دهی به جامعه هدف خدمات اثربخشی را ارائه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه این سازمان سه راهبرد کلی را برای خدمات‌رسانی به مردم در دستور کار دارد، گفت: پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله این راهبردها است.

به گفته محسنی بندپی پوشش ۹۵ درصدی غربالگری تنبلی چشم و پوشش ۸۵ درصدی غربالگری شنوایی در کشور ازجمله اقدامات سازمان بهزیستی است که انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی اقدامات مهمی در راستای کاهش آمار طلاق انجام داده است و در راستای تحقق این مهم کلاس‌های آموزشی پیش، حین و بعد از ازدواج را برگزار می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به توسعه اورژانس اجتماعی و ثبت الکترونیکی طلاق با همکاری قوه قضائیه، گفت: آمار موجود نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن اقدامات سازمان بهزیستی است.

محسنی بندپی در بخش دیگری بابیان به اینکه در سامانه بهزیستی وضعیت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار معلول به ثبت رسیده است، گفت: وضعیت ۷۰۰ هزار معلول در کشور شدید است که توانمندی آن‌ها در دستور کار است.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در راستای ارتقا توانمندی‌های سازمان بهزیستی، به ارزیابی عملکرد  سال گذشته  ادارات کل بهزیستی در کشور اشاره کرد و گفت: ۲۴ اداره کل بهزیستی در کشور موفق به کسب رتبه‌های نخست کشوری در بسیاری از حوزه‌ها شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی بابیان اینکه اداره کل بهزیستی استان البرز ازجمله ادارات موفقی در سطح کشور است، گفت: البرز استانی ویژه با آمار بالای حاشیه‌نشینی است به همین منظور اقدامات باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار