مدیر روابط عمومی بانک ملی استان همدان گفت: استفاده از نرم افزار ۶۰ یا همان رمز یک بار مصرف سرقت از عابر بانک را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۶۱۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 29 May 2018
 مدیر روابط عمومی بانک ملی استان همدان گفت: استفاده از نرم افزار ۶۰ یا همان رمز یک بار مصرف سرقت از عابر بانک را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی ملکیان افزود: دارندگان کارت‌های عابر بانک در بیشتر مواقع خرید‌های خود را غیرنقدی و با استفاده از کارت‌های بانکی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: بیشتر افراد از روی سادگی یا اطمینان، رمز بانکی را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند و این اقدام آن‌ها احتمال سوء استفاده‌های احتمالی را افزایش می‌دهد.

ملکیان ادامه داد: هنگام خرید‌های اینترنتی نیز فرد تمامی اطلاعات بانکی از جمله رمز دوم را در سایت وارد می‌کند که در صورت جعلی بودن صفحه، سارقان اقدام به تخلیه حساب‌ها می‌کنند.

وی اضافه کرد: تغییر مکرر رمز نیز در بیشتر مواقع مورد اقبال افراد قرار نمی‌گیرد و دارندگان کارت‌های بانکی در مواردی سال‌ها یک رمز ساده را برای خود برمی گزیدند.

مدیر روابط عمومی بانک ملی همدان بیان کرد: برای رفع این مشکل نرم افزاری طراحی شده است تا بتوان رمز‌های یک بار مصرف برای کارت بانکی تعریف کرد.

ملکیان توضیح داد: با نصب این نرم افزار روی گوشی هوشمند، می‌توان رمز اول و دوم یک ار مصرف که به مدت ۶۰ ثانیه اعتبار دارد را دریافت کرد و در اختیار فروشنده کالا گذاشت.
وی بیان کرد: در این روش رمز سابق همچنان باقی است و رمزی که از طریق این نرم افزار دریافت می‌شود موقتی بوده و تنها برای جلوگیری از سرقت‌های بانکی به کار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار