کره شمالی گزارش‌های منتشر شده درباره اینکه پیونگ یانگ به دنبال دریافت کمک‌های اقتصادی از ایالات متحده است را رد کرده است.
کد خبر: ۶۱۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 27 May 2018

به گزارش تابناک : روزنامه رودونگ سینمون ارگان رسمی حزب کارگران کره شمالی در مطلبی ادعاهای مطرح شده درباره اینکه پیونگ یانگ منتظر دریافت کمک های اقتصادی از آمریکا است را تکذیب کرد.

این روزنامه نوشت: شبکه های فاکس نیوز، سی ان ان و سی بی اس گزارش های خجالت آوری را منتشر کرده اند که اگر کره شمالی درخواست های آمریکا را برآورده کند، می تواند ابعاد گسترده ای از کمک های اقتصادی غیردولتی از واشنگتن دریافت کند. این گزارش ها، ادعاهای بی معنایی را مطرح کرده است. رسانه های خبری آمریکایی همچنان در حال القا کردن این مساله به افکار عمومی هستند که کره شمالی به این امید به پای میز مذاکره با آمریکا می آید که انتظار دریافت کمک های اقتصادی را دارد. ما این حقیقت را روشن می کنیم که این آمریکا بود که برای نخستین بار خواستار مذاکره با کره شمالی شد. پیونگ یانگ هرگز انتظار دریافت کمک های اقتصادی از آمریکا را نداشته است.

این روزنامه در ادامه افزود: تغییر چشمگیر در روابط آمریکا و کره شمالی کاملا به لطف تلاش های پیونگ یانگ برای برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره و جهان بوده است.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد که نشست 12 ژوئن 22 خردادماه با رهبر کره شمالی لغو شده است. ولی وی بعدا تاکید کرد که هنوز چیزی تغییر نکرده است و مقدمات لازم برای انجام این دیدار در سنگاپور در حال جریان است.

کره شمالی نیز هفته گذشته اعلام کرد که نشست مقام های عالی رتبه این کشور با کره جنوبی را به خاطر مانورهای نظامی سئول و واشنگتن لغو کرده است. البته رهبر کره شمالی در دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهور کره حنوبی موافقت کرده است که مقام های دو کشور در روز اول ژوئن یعنی 11 خردادماه دیدار کنند.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار