کره شمالی بار دیگر تهدید خود مبنی بر لغو اجلاس دوجانبه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را تکرار کرد و گفت: این کشور همانگونه که برای میز مذاکره آماده است، برای تقابل هسته‌ای نیز آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۶۱۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 24 May 2018

به گزارش تابناک : چو سون هوئی، معاون وزیر خارجه کره شمالی با انتقاد از اظهارات اخیر مایک پنس گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که وی وضعیت کره شمالی را درک نکرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: اگر آنها نمی‌خواهند با ما بر سر میز مذاکره بنشینند ما نیز به دنبال دیالوگ با آنها نیستیم. اینکه آمریکا می‌خواهد ما را در اتاق مذاکرات ملاقات کند و یا با ما در تقابل هسته‌ای قرار گیرد کاملا به تصمیم و رفتار آمریکا بستگی دارد.

این مقام کره شمالی اعلام کرد: با توجه به اظهارات سیاستمداران عالی رتبه آمریکا که هنوز واقعیات را درک نکرده و کره شمالی را با لیبی مقایسه می‌کنند، اطلاعات کمی درباره ما دارند.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ چو سون هوئی در این بیانیه که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA منتشر شده، گفت: این واشنگتن بود که خواستار مذاکره شد و این مساله که آمریکا در اتاق کنفرانس با ما دیدار خواهد کرد یا در یک رویارویی اتمی با ما مواجه خواهد شد کاملا به تصمیمات و رفتار واشنگتن بستگی دارد. آمریکا باید تصمیم بگیرد جنگ می‌خواهد یا مذاکره.

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد: نشست پیش بینی شده میان واشنگتن و پیونگ یانگ به آمریکا بستگی دارد.

این اظهارات چو سون هوئی درحالی مطرح شد که مقامات آمریکا و کره شمالی در آستانه نشست قریب الوقوع میان رهبران این دو کشور، صریحا عزم ، اراده و نیت یکدیگر را زیر سوال برده‌اند.

وی هشدار داد: من از رهبری کره شمالی می‌خواهم تا اگر آمریکا باز هم به اقدامات غیرقانونی و تهدیدآمیز خود ادامه داد در خصوص نشست ۱۲ ژوئن (۲۲ خردادماه) در سنگاپور تجدیدنظر کند.

این مقام کره شمالی گفت: آمریکا ممکن است تراژدی وحشتناکی را تجربه کند که تاکنون آن را تجربه نکرده و حتی نمی‌تواند تصورش را بکند.

وی در این بیانیه خود به اظهارات «افسارگسیخته و وقیحانه» مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد.

به تازگی مایک پنس در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: به کره شمالی این فرصت را داده‌ایم که وعده‌های خود را مبنی بر پایان سلاح هسته‌ای‌اش عملی کند، اما اگر پیونگ یانگ در کنار مذاکرات تسلیحات هسته‌ای‌اش را به طور کامل کنار نگذارد در این صورت واشنگتن به سمت مدل لیبی حرکت می‌کند.

پنس در این اظهارات خود به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درخصوص تلاش  برای به بازی گرفتن دونالد ترامپ همتای آمریکایی‌اش هشدار داده بود.

مایک پنس بیان کرد: اگر کره شمالی به سمت خلع سلاح هسته‌ای حرکت نکند عاقبتش همانند لیبی می‌شود.

در گذشته نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا احتمال اجرای سناریوی لیبی برای کره شمالی را مطرح کرده بود.

اما علی‌رغم این هشدارها، کره شمالی قرار است اواخر امروز نخستین اقدام سمبلیک خود در راستای خلع تسلیحات اتمی را پیش ببرد و در حضور گروهی از رسانه‌های خارجی سایت آزمایش اتمی خود را تخریب خواهد کرد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار