وزیر نیرو گفت:وظیفه‌ هر ایرانی است با کم‌آبی سازگاری داشته و نحوه برخورد با آب و مدیریت و مصرف آن را کنترل کند.
کد خبر: ۶۱۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 24 May 2018

به گزارش تابناک : رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور کم‌آبی هستیم،گفت: کشور ما دارای یک تمدن بسیار بزرگ است که خیلی‌ها به این وضعیت و موقعیت کشور ما رشک می‌ورزند.

وزیر نیرو تصریح کرد: وظیفه عمومی همه است که با تمام وجود با کم‌آبی سازگاری داشته باشیم و نحوه برخورد با آب و مدیریت و مصرف آن را کنترل کنیم که هر ایرانی باید به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان، بیان کرد: وظیفه داریم تا نقاط روشنی که در کارنامه جمهوری اسلامی وجود دارد را روشن نگاه داریم و با برخی کوتاهی‌ها اسیر بازی‌های بزرگ و پیچیده دیگران در بیرون از مرز‌ها نشویم.

اردکانیان با بیان اینکه ایجاد ظرفیت لازم برای مهار آب‌های این سرزمین یک ضرورت است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های بزرگ نباید تحت تاثیر مشکلات قرار گیرد.

وی به وضعیت ساخت سد در سطح کشور و جهان اشاره کرد و ادامه داد: در نیمه اول قرن بیستم بیش از ۴۶ هزار سد بزرگ در دنیا ساخته شد و بعد از آن به سایر مسائل مهم بین المللی پرداخته شد.

وزیر نیرو افزود: از ابتدای دولت یازدهم ۲۶ سد بزرگ با حجم ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلون متر مکعب وارد مدار بهره برداری شد و در سال گذشته هم ۱۷ سد بزرگ آبگیری و یا بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه همچنین امروز عملیات اجرایی سد خاکی بتنی دشت پلنگ با حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب با هدف تامین بخشی از آب شهرستان دشتی و سایر شهرستان‌های جنوبی و آب مورد نیاز صنعت استان آغاز می‌شود ، افزود: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این سد خاکی بتنی ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وزیر نیرو ادامه داد: در این سفر عملیات اجرایی خط آبرسانی سد باغان به شهرستان جم با ظرفیت انتقال هشت میلیون مترمکعب آب در سال با خط لوله تامین آب شرب با طول ۲۷ کیلومتر برای شهرای ریز و انارستان و روستا‌های منطقه آغاز می‌شود.

وزیر نیرو گفت:این طرح با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این سفرهمچنین برنامه بازدید از سد در دست ساخت دالکی در شهرستان دشتستان و نشستی با مدیران آب و برق استان بوشهر برای بررسی شرایط تابستان جاری و تامین آب و برق مطمئن و پایدار در این استان انجام خواهد شد.

در این سفر استاندار، نمایندگان چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر وزیر نیرو را همراهی می‌کنند.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: وزیر نیرو ، کم آبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار