عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به عوامل رشد نرخ مسکن در سال های اخیر، گفت: متاسفانه مسکن به جای اینکه با نرخ تورم حرکت کند به دلار وابسته شده که این خود تبعات بسیاری برای اقتصادکشور دارد.
کد خبر: ۶۱۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 23 May 2018

به گزارش تابناک : شادمهر کاظم زاده ، با اشاره به روند رو به صعود نرخ مسکن از سال 71 تا 96، گفت: رشد تورم در طی این سال ها خود عامل مهمی در گرانی مسکن بوده است.
نماینده مردم دهلران، دره شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسائل مربوط به مراودات تجاری و مسائل بین المللی نیز در رشد قیمت مسکن موثر بوده است، افزود: تلاطم موجود در بازار سکه و ارز نیز از دیگر مولفه های رشد نرخ مسکن در طی سال های اخیر بوده است.
بار روانی موجود در اقتصاد تنش قیمتی را به بازار مسکن تزریق کرد 
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بار روانی موجود در اقتصاد نیز تنش قیمتی را به بازار مسکن تزریق کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور ما مسکن به عنوان مهم ترین سرمایه هر خانواده تلقی می شود از این رو به مثابه کالا با آن برخورد شده و از حیطه کالای مصرفی خارج شده که این خود تورم قیمتی را در این حوزه به همراه داشته است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خروج مسکن از حیطه کالای سرمایه ای مهم ترین اقدام دولت در این حوزه باید باشد، گفت: تا زمانی که مردم از مسکن به عنوان سرمایه خود یاد کنند قیمتها به حد تعادل نزدیک نخواهد شد.
تا زمانی که مردم از مسکن به عنوان سرمایه خود یاد کنند قیمتها به حد تعادل نزدیک نخواهد شد 
کاظم زاده با تاکید بر اینکه عامل دیگر رشد نجومی نرخ مسکن در سال های اخیر انتظارات خلاف واقع مالکان و موجران بوده است، افزود: متاسفانه برخی مواقع قیمت های غیرواقعی برای مسکنی در نظر گرفته می شود که این موضوع اگر به تحقق از حیث فروش یا اجازه آن واحد مسکونی منجر شود تکانه شدید قیمتی به بازار به ویژه در مناطق مختلف منجر می شود.
حباب ایجاد شده در قیمت مسکن نرخ ها را در این حوزه غیر واقعی کرده است 
وی با بیان اینکه در حال حاضر حباب ایجاد شده در قیمت مسکن نرخ ها را در این حوزه غیر واقعی کرده است، گفت: البته با توجه به اینکه در سنوات گذشته مسکن با رکود مواجه شده بود پیش بینی رونق وجود داشت اما در حال حاضر این رونق با قیمت های کاذب همراه شده است.
افزایش قیمت مسکن تا حدودی به رونق ساخت و ساز منجر شد 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مسکن تا حدودی به رونق ساخت و ساز و در پی آن ایجاد اشتغال منجر شده است، افزود: در حوزه قیمت مسکن بهترین حالت افزایش یک یا دو درصدی بیش از نرخ تورم است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر متاسفانه نرخ مسکن اشتباهی به دلار وابسته شده که این خود مشکلاتی را از حیث رشد حبابی قیمت ها ایجاد کرده است.

 

 

 

منبع : خانه ملت 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار