با توجه به وضعیت جوی در چند روز آینده
مدیرکل هواشناسی البرز با اشاره به وضعیت جوی در چند روز آینده از کشاورزان و باغداران خواست متناسب با این وضعیت عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع را انجام دهند.
کد خبر: ۶۰۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 21 May 2018

به گزارش تابناک البرز، منصور رحمانیان اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش یابی هوا بیانگر آسمان صاف تا نیمه ابری، وزش باد، در پاره ای نقاط رشد ابر و رگبار پراکنده طی امروز و 2 روز آینده در استان البرز است .


وی ادامه داد: در این مدت رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت و براین اساس به کشاورزان و باغداران توصیه می شود نکات لازم را رعایت کنند.


رحمانیان گفت: انجام ندادن سمپاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات در روزهای دارای بارش ضروری است ضمن آنکه مدیریت رطوبت بستر در مزارعی که دچار ورس و خوابیدگی شده اند به منظور کنترل طغیان آفات و بیماری ها ضروری است.


وی خاطر نشان کرد: پوشش دارنمودن درختان دارای میوه با توجه به پیش بینی رگبار و رعدوبرق
و پایش بیماری ها در مزارع بخصوص بیماری سفیدک و زنگ گندم از نکات ضروری است.


رحمانیان گفت: تامین سوخت مناسب واحدهای تولیدی به منظور کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها، محافظت از احشام در برابر رعد و برق ، خودداری از چرای دام در ارتفاعات و پاکسازی راه آب مزارع و باغات ، انتقال بذور و کودهای شیمیایی به مکان های مسقف و محافظت از کندوها در ارتفاعات از نکات قابل توجه دراین روزها است.


طبق جدید ترین آمار استان البرز دارای 68 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار