در کرج
تعرفه مازاد برای استفاده بیشتر از الگوی مصرف آب شرب که به صورت پلکانی و با هدف اصل بازدارندگی است، باید در این شهرستان اجرا شود.
کد خبر: ۶۰۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 20 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: تعرفه مازاد برای استفاده بیشتر از الگوی مصرف آب شرب که به صورت پلکانی و با هدف اصل بازدارندگی است، باید در این شهرستان اجرا شود.


سیروس شفقی، افزود: یکی ازدستورات مربوط به مصوبه هیات وزیران در اسفند ماه سال گذشته سازگاری با کم آبی و تعادل مصارف آب بود که مقرر شد کارگروهی دراین زمینه در استان ها و شهرستان ها تشکیل شود.


وی ادامه داد: براین اساس برای دستگاه های عضو از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، صنعت و معدن علاوه بر مسئولیت ها، اهداف و سیاست هایی دراین زمینه تعریف شد.


شفقی گفت: سیاست ها و برنامه ریزی های اجرایی باید دراین زمینه بسترسازی شود و ادارات هرچه بیشتر دراین موضوع مهم توجیه شوند.


وی اضافه کرد: باید با آمار و ارقام به این موضوع پرداخت و در بحث چگونگی مصرف آب در بحث خدمات شهری و سازمان های عمومی باید تفکیک لازم را داشت.


فرماندار ویژه کرج تاکید کرد: باید امروز سیاست گذاری ها دراین بخش به سمت حداقل استفاده از منابع آبی پیش رود و دراین زمینه الگوی مصرفی بازنگری شده و کمبودها رصد و نیاز سنجی شود.


وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی متولی در حوزه آب مکلف به برنامه ریزی و سیاست گذاری متناسب با شرایط اقلیمی برای استفاده بهینه از منابع آبی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار