با سرمایه 10 میلیون یورو و 500 میلیارد ریال در البرز
بزرگ ترین کارخانه تولید کیسه خون در خاورمیانه روز دوشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۰۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 14 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ این کارخانه با مشارکت کمپانی فرانسوی ماکوفارما و بخش خصوصی ایران با سرمایه 10 میلیون یورو و 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


بزرگ ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه توانایی تولید 10 میلیون کیسه خون در سال را دارد.


400 نفر از متخصصین ایرانی و 50 متخصص فرانسوی در این کارخانه مشغول به فعالیت خواهند شد.


این کارخانه با جدیدترین فناوری دنیا در تولید کیسه های خون، جزو موسسات برتر تولید کننده کیسه خون در دنیا به شمار می رود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح از بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام در کرج در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: تولید کالاها به ویژه در حوزه سلامت باید از کیفیت و استاندارد های بین المللی بالایی برخوردار باشند.


وی با اشاره به راه اندازی این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی، اظهار داشت: این مسیری است که سایر واردکنندگان را نیز برای آن تشویق کرده چرا که علاوه بر انتقال تکنولوژی و فناوری در تولید ثروت و اشتغال نیز تاثیر خواهد داشت.


هاشمی ضمن تقدیر از دستگاه دیپلماسی کشور برای برجام خاطر نشان کرد:این شروع کار است و در بقیه محصولات و حوزه ها نیز آمادگی اجرای چنین پروژه هایی وجود دارد.


وی ادامه داد:وزارت بهداشت،وزارت اقتصاد از طریق بانک ها و استانداران برای تحقق این سرمایه گذاری ها و این مسیر که آمادگی های لازم را دارد.


هاشمی گفت:بزرگ ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه 5 برابر مصرف نیاز کشور برای مصرف داخلی و ارسال آن به کشورهای منطقه؛روسیه و برخی از کشورهای اروپایی با سرمایه گذاری ایرانی و خارجی را تولید می کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار