وزیر دارایی آلمان در حال مذاکره و رایزنی با همتای آمریکایی خود به منظور کسب معافیت برای شرکت های آلمانی در برابر تحریم های احتمالی آمریکا و تضمین ادامه همکاری شرکت های آلمانی با ایران است.
کد خبر: ۶۰۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 12 May 2018

به گزارش تابناک : اولاف شولتس، در تماس با "استیو منوچین" وزیر دارایی آمریکا این مساله را مورد بررسی قرار داده است. وزیر دارایی آلمان از حزب سوسیال دمکرات تاکید کرده که اقتصاد این کشور نباید به علت تحریم های آمریکا دچار زیان شود. 

یکی از سخنگویان وزارت دارایی آلمان تائید کرده که وزیر دارایی این کشور در گفتگو با همتای آمریکایی بر لزوم ادامه همکاری شرکت های آلمانی با ایران در پی خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای (برجام) تاکید کرده است.
وزیر دارایی آلمان در گفتگو با همتای آمریکایی خود به صراحت خواستار مستثنی شدن شرکت های آلمانی از قوانین تحریمی آمریکا شده است. 

در همین حال، "پتر آلتمایر" وزیر اقتصاد آلمان نیز روز جمعه تاکید کرد که دولت آلمان هر اقدامی بتواند از جمله با ارائه توصیه های حقوقی لازم برای حمایت از شرکت های آلمانی انجام خواهد داد.

وزیر اقتصاد آلمان در عین حال اذعان کرده که برلین هیچ گونه ابزار حقوقی برای محافظت از شرکت های آلمانی فعال در آمریکا ندارد، اما تاکید کرده، با این حال، به شرکت های آلمانی فعال در ایران که خواستار ادامه فعالیت در این کشور هستند، کمک می کنیم و به این شرکت ها مشاوره حقوقی می دهیم.

 این در حالی است که پس از اعلام خروج آمریکا از برجام ، "ریچارد گرنل" سفیر جدید و تازه کار آمریکا در آلمان با انتشار پیام توئیتری خواستار توقف کار شرکت های آلمانی با ایران شد که این مساله مورد انتقاد شدید و همراه با ریشخند مقامات آلمانی قرار گرفت. 

از سوی دیگر وزیر دارایی فرانسه نیز با ابراز مخالفت با هر گونه تصمیم آمریکا برای تحریم شرکت های اروپایی تاکید کرده که فرانسه نیز خواستار مستثنی شدن شرکت های فرانسوی از تحریم های آمریکا است. 

 

 

منبع : العالم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار