قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اعلام کرد که میزان خسارت برف فروردین ماه امسال به محصولات کشاورزی و باغی بیمه شده کشور700 میلیارد تومان برآورد شد.
کد خبر: ۶۰۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 11 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ محمدابراهیم حسن نژاد افزود: سرمازدگی فروردین ماه امسال بیشتر باغات 21 استان کشوررا درگیر کرد.


وی بدون اشاره به سطح دقیق باغ های آسیب دیده کشور، داظهار داشت: حدود 600 هزار هکتار از این باغ ها زیر پوشش بیمه های مختلف قرار دارند.


حسن نژاد گفت: میزان خسارت به باغات و اراضی کشاورزی در بعضی از مناطق به صورت صد درصد است که امکان باروری دوباره وجود ندارد و در بخشی از مناطق نیز درصد کمتری آسیب دیده شده است.


قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اظهار داشت: هرچند میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی و باغی بیمه شده 700 میلیارد تومان برآور شده ، اما با احتساب اراضی غیربیمه ای ، میزان خسارت از این رقم فراتر رفته است.


حسن نژاد با بیان اینکه بخش عمده بیمه خسارت باید از حق بیمه کشاورزان (70 درصد) توسط دولت پرداخت شود و هنوز این رقم پرداخت نشده، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در اسرع وقت خسارات کشاورزان و باغداران را بپردازیم.


وی یادآور شد که در سرمازدگی آخر فروردین ماه سال جاری، استان های البرز، تهران، قزوین، زنجان، آذربایجان های غربی و شرقی و اردبیل بیشترین خسارت را متحمل شدند.


25 فروردین ماه سال جاری بارش برف سنگین به اراضی کشاورزی و همچنین درخت های فضای سبز شهری بیشتر استان ها خسارت وارد کرد.

خسارت 300 میلیارد تومانی به مرغداران پرداخت شد
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اظهار داشت: سال گذشته خسارت سنگینی براثر بیماری آنفلوآنزای
پرندگان به مرغداری های کشور وارد شد که حدود 400 واحد مرغداری بزرگ آسیب دیدند و نزدیک به 23 میلیون قطعه طیور معدوم شد.


وی گفت: این بیماری در مقایسه با مراحل قبلی بی سابقه و حجم خسارت گسترده ای داشت ولی خسارت ها به طور کامل به میزان 300 میلیارد تومان به این واحدها پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار