قطعی تلفن‌های ثابت در بیشتر نقاط شهری آبادان سبب ابراز گلایه شدید شهروندان از وضعیت موجود شده است.
کد خبر: ۶۰۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 09 May 2018

بیشتر تلفن های ثابت شهری آبادان به دلیل آنچه سرقت کابل‌های ارتباطی می‌نامند، مدت زمان طولانی است که قطع است.

یکی از بازاریان ساکن منطقه کارون می گوید: بارها به اداره مخابرات برای پیگیری موضوع و برقراری اتصال دوباره تلفن‌های ثابت مراجعه کرده اما جواب قانع کننده‌ای نگرفتیم.

علی انصاری افزود: از آنجایی که تمامی امور بانکی به خصوص پرداخت‌های مردمی با استفاده از کارتخوان انجام می شود لذا قطعی تلفن ثابت کسبه و مراجعان را با مشکل مواجه کرده است.

یکی دیگر از کسبه نیز گفت: ادامه این روند کسب و کار ما را دچار اختلال کرده است.

حسین سعیدی با اشاره به قطعی چند ماهه تلفن‌های ثابت منطقه کارون به دلیل سرقت کابل های مخابراتی افزود: مراجعه و پیگیری‌ها از طریق اداره مخابرات و نیروی انتظامی تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

وی اظهار کرد: مسئولان نیروی انتظامی اتصال کابل‌ها را وظیفه مخابرات می دانند و مسئولان مخابرات نیز اتصال دوباره کابل‌های مخابراتی را مشروط به تامین امنیت نیروی انتظامی عنوان می‌کنند و در این بین این مردم هستند که متضرر می شوند.

سرقت کابل ها و کافوها

رئیس اداره مخابرات آبادان در اینباره گفت: متاسفانه موضوع سرقت‌ها تنها به سرقت کابل‌های مخابراتی ختم نمی‌شود و از مهر ماه سال گذشته تا کنون ما با معضل جدیدی تحت عنوان سرقت کافوهای مخابراتی مواجه هستیم که هر یک از این کافوها به ۴۰۰ تا ۶۰۰ خط تلفن تقسیم می‌شود.

سلمان سهیم‌پور افزود: از سیزدهم مهرماه سال گذشته که نخستین کافو به سرقت رفت تاکنون حدود ۲۳ کافو به اضافه کابل‌های مخابراتی به سرقت رفته‌ که این بیانگر وقوع یک معضل بزرگ برای مخابرات آبادان است.

وی اظهار کرد: به ازای سرقت هر متر کابل مخابراتی باید چندین متر دوباره خریداری و جایگزین شود تا دچار اختلال در خطوط نشویم که این موضوع هم زمان بر و هم هزینه بر است.

رئیس اداره مخابرات آبادان تصریح کرد: در این باره مکاتباتی نیز با فرمانداری و دادستانی آبادان داشته ایم و انتظار داریم برخوردی جدی با این پدیده صورت بگیرد.

سهیم پور با بیان اینکه کار مخابرات فنی بوده و برخورد و مقابله با سارقان وظیفه نیروی انتظامی است، گفت: سعی کرده ایم با راه اندازی گشت به ویژه در شب، ضمن شناسایی سارقان کابل ها و کافوهای مخابراتی، از سرقت ها جلوگیری کنیم.

سفارش کافو داده ایم

وی افزود: از ۲۳ کافوی به سرقت رفته تا کنون ۱۸ کافو را بر اساس اولویت‌های تعیین شده جایگزین کردیم و تهیه پنج کافوی دیگر سفارش داده شده که به محض رسیدن آنها کار جایگزین کردن کافوها و کابل ها را از سر می گیریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه فراوانی سرقت کابل ها و کافوهای مخابراتی در شهر منجر به ناامیدی در انجام اقدامات مخابرات آبادان شده است، اظهار کرد: انتظار می رود دستگاه‌های مرتبط اعم از نیروی انتظامی، فرمانداری و دادستانی ما را همراهی و کمک کنند تا سطح رضایتمندی شهروندان نیز بهبود یابد.

 

منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار