کد خبر: ۶۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 11 July 2015
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ درصد ماندگاری پزشکان متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد را بومی گزینی مدنظر قرار دادیم اگر چه می‌توان گفت که تنها عامل نیست و رفاه آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رضا چمن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به اینکه کشور ایران جزء کشورهای برتر در فرار مغزها است، گفت: جایگاه رفاه آموزشی در بحث نگهداشت نخبگان بسیار موثر بوده ولی نمی‌تواند تنها دلیل باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرد ابتدا به قصد تحصیل شهر خود را ترک می‌کند، گفت: نقطه مهاجرت ابتدا آموزش پس از آن اشتغال و بعد ایفای نقش اجتماعی و بعد از آن نیز رفاه خانواده و اجتماع بوده که پس از این سیکل نخبه ماندگار می‌شود.

چمن ادامه داد: اگر شرایط لازم آموزشی، رفاهی، زیرساختی و تفریحی و …برای نخبگان ما فراهم شود بدون شک در شهر و دیار خود ماندگار می‌شوند و در راستای توسعه و آبادانی استان و شهر خود گام برمی‌دارند.

این مسئول با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد فرزندان نخبه و مطرح شده زیادی دارد که باید به نیازها و خواسته‌های آن‌ها توجه کنیم، گفت: با ایجاد شرایط لازم در سطح استان هم می‌توان نخبه بپذیریم و هم نخبگان و فرزندان این دیار به خارج استان بروند.

وی تصریح کرد: نخبگان را باید مجبور به ماندگاری کنیم از این‌رو فراهم کردن زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند کمک کننده خوبی در این خصوص باشد.

چمن در ادامه با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی نخبگان زیادی وجود دارد که باید شرایط برای حضور آن‌ها فراهم شود، گفت: ۳۰ درصد ماندگاری پزشکان متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد را بومی گزینی مدنظر قرار دادیم اگر چه می‌توان گفت که تنها عامل نیست و رفاه آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زمانی که شرایط لازم در استان فراهم نباشد نمی‌توان نخبگان را حفظ کرد از این‌رو باید جذب نخبگان شرایط لازم را برای این قشر فراهم کنیم تا بتوان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن‌ها استفاده کنیم.

این مسئول از سازمان‌ها و ارگان‌های کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در صورتی که معیار نخبگی را دارند انگیزه ماندن برای آ‌نان را فراهم کنند و دافع نباشند.

چمن خاطرنشان کرد: دافعه برای استان‌های در حال توسعه بیشتر از جاذبه بوده است که این امر باعث می‌شود گردش نخبگان صورت نمی‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار