نگرانی عضو شورای شهر از عدم شفاف عمل کردن شورا
سارا دشتگرد عضو شورای اسلامی شهرکرج بیان کرد: قرار است که شورای شهر شیشه ای و شفاف عمل کند که البته من دراین زمینه نگرانی دارم.
کد خبر: ۶۰۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 06 May 2018

به گزارش تابناک البرز، استعفای اصغر نصیری شهردار کرج به دنبال اختلاف با اعضای شورای شهر بر سر ادامه کار3 معاون های شهرداری دراواخر فروردین ماه امسال سبب شد تا این روزها شورای اسلامی شهر بخش عمده نشست های خود را به بررسی گزینه های مطرح شده اختصاص دهد.


آنطورکه از مطالب مطرح شده در شورای اسلامی شهر کرج می توان فهمید این است که اعضای 13 نفره این شورا برای انتخاب شهردار آینده چهارمین کلانشهر کشور به اجماع کامل نرسیده ، هر چند که گفته می شود 8 عضو شورا یعنی اکثریت آرا بر انتخاب یک گزینه متمرکز هستند.


با این حال نشست امروز یکشنبه شورای اسلامی شهر کرج به موضوع انتخاب شهردار اختصاص داشت، موضوعی که برخی شخصیت های استان البرز از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج نسبت به آن حساسیت نشان داده اند.


سارا دشتگرد عضو شورای اسلامی شهرکرج به عنوان سومین سخنران این نشست اظهار داشت: امروز خیالمان راحت است که سرپرست توانمند در شهرداری داریم و تا 3 ماه فرصت است انتخاب خوب داشته باشیم.


وی ادامه داد: ترجیح می دهیم مدت انتخاب شهردار طولانی شود اما انتخاب نادرست نکنیم و برای افرادی که قرار است بیایند در این زمینه به ما کمک کنند وقت بگذاریم.


دشتگرد گفت: قرار است که شورای شهر شیشه ای و شفاف عمل کند که البته من دراین زمینه نگرانی دارم.
وی افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که شورای 13 نفره شهر کرج به لحاظ آراء و نظر 8 به 5 است و ما چه اعلام کنیم و چه اعلام نکنیم ( تیم 5 نفره ) بازنده هستیم.


دشتگرد بیان داشت: ما می خواهیم 13 نفر در خصوص یک نفر تصمیم بگیریم .

آیا ما هر 6 ماه می توانیم مدیرعوض کنیم ؟
منصور وحیدی نایب رئیس این شورا نیز در این جلسه گفت: ما شرایطی برای اصغر نصیری شهرداری پیشین کرج درست کردیم که استعفا کند.


وی ادامه داد: شرایط برای شهردار قبلی کرج با طرح سئوال و بحران مطرح بود که ترجیح داد برود، آیا ما هر 6 ماه می توانیم مدیرعوض کنیم ؟ باید این ها را در انتخاب ها لحاظ کرد.


وحیدی افزود: در نشست قبلی شورای شهر قرارشد، امروز یکشنبه شاخص ها و توانایی نامزد های مطرح شهرداری کرج به دور از مسائل حاشیه بررسی شود و هرعضو شورا تا 3 گزینه معرفی کند.


وی ادامه داد: در نشست روز چهارشنبه هفته جاری این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.


اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: باید کسی انتخاب شود که توان مالی شهر را افزایش دهد و توانایی جذب سرمایه گذار برای شهرداری داشته باشد .


رحیم خستو سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: همه با هم هستیم، معیار شورا را اکثریت تعیین می کند و یک بار 8 رای خیلی خوب است اما برخی همه مواقع این طور نیست.


وی ادامه داد : نه دیکتاتوری اکثریت و نه خودخواهی فردی را می خواهیم.


خستو گفت: شورا نتیجه اش اکثریت است و هرچه با رای اکثریت باشد، قابل احترام است و به این معنا نیست که حق اقلیت نادیده گرفته بشود.


وی بیان داشت: نمی توانیم بپذیریم پس از20 روز از استعفای شهردار کسی به گزینه شهرداری کرج فکر نکرده باشد، اگر شما 5 نفر همسو در شورا گزینه ای دارید، مطرح کنید.

 

نباید موضوع وگزینه شهردار را دست کم بگیریم
فرج الله ایلیات عضو دیگر شورای اسلامی شهر دراین خصوص گفت: نباید موضوع وگزینه شهردار را دست کم بگیریم چرا که با یک مسئول عالی رتبه مانند وزیر برابری می کند.


وی خطاب به سخنگوی شورای شهر(خستو) گفت: می بایست از طرف کل اعضای شورا صحبت کنید،
ما در خصوص نصیری اجماع کردیم کسی که بالاترین رای را دارد همه به آن تمکین کنیم .


این عضو شورا اظهار داشت: امروز می خواهیم برای کرج که جزء کلانشهرهای کشور است تصمیم گیری کنیم و باید در فضای بهتر در خصوص انتخاب شهردار تصمیم بگیریم و معیارها را ببینیم.


ایلیات افزود: مشکل اساسی ما در شهرداری کرج مالی و اقتصادی است و گزینه هایی که مطرح می شود باید با برنامه و طرح بیایند.


وی ادامه داد: با همدلی گفتمان و تعامل خیلی راحت تر می توانیم به نتیجه برسیم، زیرا همه ما نقاط قوت و ضعف داریم و باید نقاط قوت افراد را توجه کنیم.


این عضو شورا گفت: ما به علت مشغله زیاد حتی در روز شوراها نتوانستیم عملکرد خود را ارائه دهیم.


وی بیان داشت: ما باید حق انتخاب داشته باشیم و حق انتخاب را از یکدیگر نگیریم و داوطلبان شهرداری در حضور اعضای شورا باید برنامه ها را ارائه دهند، سپس تصمیم گیری شود.


ایلیات اظهار داشت: گفت و گو ها را دو طرفه نکنیم بلکه شورایی به بیان مسائل بپردازیم و باید فضا را به سمتی ببریم که همه با هم تصمییم بگیریم.


عباس زارع عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج گفت: به خاطر حساسیت موضوع باید نامزد های شهرداری کرج را معرفی کنیم چرا که خیلی ها تمایل دارند، نامزد شهرداری شوند.


وی تاکید کرد که در هفته باید3 نشست در خصوص انتخاب شهرداربرگزار کنیم و از امروز ضمن معرفی نامزدهای شهرداری ، صلاحیت آنان را در شورا بررسی کنیم.


فریده بیرانوند عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که ما باید منافع مردم و دغدغه های مردم را فراموش نکنیم .


وی بیان داشت: در چند ماه گذشته کارکرد شورای شهر کرج خوب نبوده و عملکرد منفی داشته ایم .


این عضو شورا گفت: باید گزینه هایی برای کلانشهر کرج مطرح شود که شهروندان نا امید نشوند و می بایست وقت بیشتری در این خصوص گذاشت.


آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج بخشی از خطبه های جمعه گذشته این کلانشهر را به موضوع انتخاب شهردار اختصاص دهد و از شورای شهر خواست فرد مقید و متعهد را برای شهرداری انتخاب کند.


همچنین این روزها برخی گروه های سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی به برخی گزینه های مطرح شده برای شهرداری کرج حساسیت نشان داده و شورا را به سیاسی کاری متهم می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار