دادستان عمومی و انقلاب یزد با اشاره به اینکه کمبود آب در استان به دلیل کاهش بارندگی جدی است ، مردم را به صرفه جویی در آب دعوت کرد و گفت: شهروندان در شناسایی و اعلام چاه های غیرمجاز همکاری کنند.
کد خبر: ۶۰۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 06 May 2018

علی اکبر شمس در کار گروه صیانت از منابع آبی استان به وجود چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت اشاره کرد و افزود: برای حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی که به دلیل خشکسالی با کاهش ذخیره روبروست و موجب پایین رفتن سطح آب شده همه همکاری کنند.
وی ادامه داد: گشت های بازرسی مشترک از دستگاه قضایی، ضابطان و شرکت سهامی آب منطقه ای در شهرستانها تشکیل و با متخلفان برداشت غیرمجاز آب برخورد شود.
این مقام قضایی با تأکید بر آگاه سازی مردم به درک شرایط کمبود آب و فرهنگ سازی، اظهار کرد: مردم باید یار دستگاه های متولی در جلوگیری از هدر رفت و سوء مصرف و اضافه برداشت آب باشند و در صورت اطلاع از هرگونه تخلف در مساله به مبادی ذیربط اطلاع رسانی کنند.
شمس، دستگاه قضایی را حامی دستگاه های متولی آب استان دانست و افزود: این نهاد در صیانت از منابع آب حمایت ویژه خود را از سازمان های متولی خواهد داشت و از هرگونه راهکار عملیاتی در این زمینه استقبال می کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر توقیف دستگاه های الاکلنگی تأکید کرد و یادآور شد: توقیف و درخواست ضبط این دستگاه که جز حفر چاه های غیرمجاز کارکردی ندارند و به علاوه توقیف خودرو حامل آن که در جلسه دادستان های سراسر استان نیز مصوب شد باید با جدیت دنبال شود.
شمس افزود: توقیف دوات مخصوص حفر چاه های غیر مجاز، اعطای مجوز برای شناسایی و پلمپ چاه های غیر مجاز و شناسایی مشترکان پر مصرف توسط شرکت آب و فاضلاب و صدور اخطاریه و در صورت رعایت نکردن، تشکیل پرونده قضایی از جمله مصوبات کارگروه یاد شده است.
وی پیگیری اصلاح روند اعطای مجوز در خصوص واحدهای پر آب خواه و تغییر الگوها به سمت واحدهای کم آب خواه را از دیگر مصوبات برشمرد و تصریح کرد: هماهنگی صنایع و معادن با شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب برای تحقق اهداف طرح شده ضروری است.
کمیته ای در زیر مجموعه شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری یزد شامل مجموعه قضایی ، انتظامی و مسئولان اجرایی متولی آب در دادسرای مرکز استان تشکیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار