معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان:
معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان گفت: در قضیه مربوط به فرار مغزها این بنیاد به وسیله آمار و اسنادی که در دست داشت ثابت کرد که آنچه در رابطه با فرار مغزها مطرح می‌شود، غلط است.
کد خبر: ۵۹۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 01 May 2018

محمد صالح ترکستانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان که در محل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، بابیان اینکه بنیاد نخبگان کشور 12 سال گذشته با حکم مقام معظم رهبری شکل گرفت، اظهار کرد: این نشان‌دهنده دوراندیشی در سطوح بالای نظام و توجه به جامعه علمی کشور است.

به گزارش"تابناک" وی افزود: ساختار بنیاد نخبگان کشور باهدف مشخص یعنی حمایت از استعدادها، مدیریت منابع انسانی و استعدادهایی که می‌تواند به هدف بخشی منجر شوند.

معاون توسعه و مدیریت بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر بنیاد نخبگان کشور گفت: در قضیه مربوط به فرار مغزها این بنیاد به‌وسیله آمار و اسنادی که در دست داشت ثابت کرد که آنچه در رابطه با فرار مغزها مطرح می‌شود غلط است.

ترکستانی تحقق مهاجرت معکوس نخبگان را یکی از مأموریت‌های ویژه بنیاد نخبگان کشور عنوان کرد، و افزود: آمار و عملکرد بنیاد نخبگان نشان می‌دهد در برگرداندن نخبگانی که اثربخشی مثبتی در جامعه ایرانی دارند موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم باور کردن نخبگان از سوی مسئولان کشور بیان کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم عدم باور کردن نخبگان از سوی برخی مسئولان است.

ترکستانی با تبیین کارکرد نخبگان کشور از طریق قانون عرضه و تقاضا عنوان کرد: در قانون عرضه، اقتصاد کشور بر اساس رقابت نیست و اغلب عزل و نصب‌هایی که صورت می‌گیرد با توجه به عملکرد افراد صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: بنابراین طبیعی است که در چنین ساختاری مدیریت منابع بر اساس فکر و نظر نخبگان صورت نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال یک اکوسیستم کارآفرینی هستیم، عنوان کرد: راه‌اندازی این سیستم به‌طور حتم سیستم‌های ناکارآمد و غیررقابتی را حذف و یا کنار می‌گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار